Iklan

Sharemyloves Geng!

09 December 2014

Pisang Cheese Jakarta, Bangi (edisi meleleh)

Salam

Ok aku memang selalu tertinggal tren. Orang dah viral itu ini aku baru nak merasa makan benda yang di viralkan. Maapkan saye, ibu mengandong memang camni lambat semedang. Al-maklom "kenderaan berat" ni selalu nye slow. Kihkihkih!

Ahad lepas laki aku cuti. Pastu dalam cuaca renyai-renyai hujan tetiba terigin nak makan goreng pisang. Haip! Bukan goreng pisang biase ok. Tapi pisang cheese Jakarta (PCJ). Molekla tu dah le berdiabetes pastu ngidam benda manis-manis leting camni. Heh?

Tapi ape boleh buat nak jugak try PCJ tu. Jadi berdesup pegi Bangi (sebelah Hosptal Az-Zahra) sebab dekat situ ade cawangan PCJ selain dari Shah Alam nun. Nasib mase sampai tak ramai orang, si beratur pon taklama. Bila tengok menu...amboi banyaknye choice pisang goreng ni. Yang nak tabur choc, yang nak tabur cheese, yang nak letak dark choc...Macam-macam ade :)

Kalo ditanya dari segi harga, for me agak expensive yela range dalam RM7-8. Tapi kalo bab makan ni tayah berkira or kedekut sangat noks. Sesekali ape salahnya? Masa aku beli tu kitaorang beli 2 kotak, kiranya satu Erie dan satu untuk aku. Dalam sekotak tu adelah dalam 8 ketul pisang cheese tu. Dan rasanya bagi aku, biase-biase saje. Takdela gedebommm sedap sehingga menjilat jari. Tapi disebabkan ade cheese dan coklat menampakkan goreng pisang tu nampak gempak dan menarik. Gitchew!

So, harapan semoga baby takdela meleleh ailio bila bersalin nanti. Unagi dah dapat pisang cheese Jakarta pon dah dapat. So marilah beranak dengan semudah "sekelip mata". Hewhewhew...Sekian!

one for me, one for u!

amboih dia kemain!

hello sexy!
ni la menu yang ade kat situ
stallnye biase je, macam kedai goreng pisang tepi jalan yang lain jugak
tudia waktu operasi depa...nendiaaaa!
muka tayah masam sangat dik sebab mama kuat makan....pisang cheese je pon!

okbai!

sharemy
mommycha

5 comments:

Allene ALineWorks said...

aku teringin gak ni micha.. tp laki aku dok sogok tak sedap.. tak sedap... T_T"

e k i n ♥ y u s r i said...

naseb bek x terliur benda2 manis...
hehehe

fifi said...

Fuh fuh menjejes ailio....lagi2 kalo pisang tu dah masak lembik pergghhh..

Fatihah Salleh said...

Sedap nya pisang cheese ni...

Khasiat Teh Jasmin Dalam Teh Hijau

amirah said...

aah kan,..takdela mcm nak berkali2..sekali pun dh cukup..

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...