Iklan

Sharemyloves Geng!

07 November 2014

Ragam bukan meragam!

Salam

Mikayla Aeesya. Semenjak dah besar dan nak menggalas title kakak ni memang banyak ragam dan peel dia. Takat Mikhail tu dia tolak sebelah tangan jer, kedepekkkkkk si abam tersungkur. Ko rase tak abes gangster lagi anak aku tu?

Harini Mikayla dah 1 tahun 6 bulan. Pendiam, kurang bercakap dan nak sebut satu-satu perkataan pon kemain lambat, beza dengan Mikhail yang mulut macam bertih jagung. Takpe Kayla kurang bercakap bermakna beso nanti kurang sikit bergosip mak jemah. Bio mak ko sorang ni je yang banyak cakap dalam umah tu. Huhuhuhu!

Kayla, bab makan memang nombor satu. Dalam sejam boleh makan nasik 3x. Itu belom lagi bab ke hulu hilir bawak tapeware kepek pisang, koko krunch, rempeyek dan macam-macam lagi. Biskut la, buah la, paling tak tahan kalo Mikha bukak peti ais cepat je dia ngendeng sebelah abang sambil mulut cakap "titititittegeennn" agagagagaga vitagen lah tu.

Malam kalo tido dah banyak kali Erie komplen kat aku Kayla suka himpit dia. Kahkahkah. Nasib ko le bang, kena tido ngan anak-anak. Aku memang serender tido sebelah Kayla sebab bape kali dah perut kena "abuugiit" dengan dia. Sabo jela makyong -.-" 

Bab mandi pulak memang paling win. Aku sampai je umah, terus "Ma, nak di...(mama nak mandi)" Sambil dok selak baju dia. Kalo dalam bilik air sejam pon takpe main buih, main air hohohohoho jangan kan abang bila sebut mandi lari menyorok bilik opah. Tapi bila pas mandi nak bagi pakai baju fuhh seksa jiwa dan raga. Jenuh ligan keliling rumah takmo pakai baju pampers -.-"

Bab peel Kayla memang a good daughter. Dia jarang nangis or merengek macam Mikhail. Baik elok jer, if Mikha nangis dia buat tanda syyuuuhhhh letak jari kat bibir suruh diam. Kihkihkihkih! Dia cuma menangis kalo lapar, so stok makan memang kena ada kat rumah, dalam henbeg or even dalam keta huhuhuhu. Pemakan tegar lah katakan.

So, itulah dia bab si Kayla ni. Mama nak besar nanti Kayla baca peel Kayla ni balik. Susah senang ke, esok mama dah tua mama harap Kayla jaga mama dan baba macamana kami jaga Kayla dari sebesar tapak kaki sehingga menjadi pemakan tegar sebegini. Eceh....

Mama, Baba, Abang, Opah, Achu Kayla! 

Esok lusa jangan kamu nak buat hebat pegi sembam atas muka baby pulak -.-" fuhhhhhhhhh ngeri!









okbai!

sharemy
mommycha

8 comments:

Fiza Rahman said...

Comelnya dia ☺

Biasalah tu. Memang banyak peel dan ragam kalau nak dapat adik nih.

Aeen said...

ku tgk kayla ada gaya Raynia...bab nak pakai baju pampers tu mmg keliling rumah dibuatnya....payah sgt....heheh...

Wawa Ezrill said...

bila boleh jumpa kayla ni...

eima said...

so comelll .... kakak tecit ni ...

Liyana said...

hehe byk ragam yer.. tomey kayla ni muah cikedd hihi

amirah said...

sama je anak dara kita...brutalll..huhu

~Aida@MommyAqilMedina~ said...

Mikayla macam Medina..sama sangat..jarang nangis..suka mandi, ganas lagi dari abang..memang sama..agaknya January Babies memang cenggitu kot..hehee..kalau bab abang pon sama..cengeng n suka mengalah ..haihlah anak2 kan..

Mama Likha said...

kjap je anak nk msuk 3 dh.. sap sappp soi... jp g 4 pastu 5 pastu 6 ! yay !

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...