Iklan

Sharemyloves Geng!

29 October 2014

REVIEW: Susu Mummylicious Untuk Ibu Mengandung

Salam

Entry kali kedua ni I ols nak review pasal susu mengandung. Nak tau ke idok ni? Semenjak aku tau aku pregnant kali ketiga, memang aku terus dilanda morning  sickness yang teruk sampai admitted DEMC 3 hari. Sobss. Disebabkan rasa morning sickness tu aku tak minum susu takut muntah. So 1st trimester berlalu tanpa setitik susu dalam badan hew.....!

Menginjak ke second trimester aku dah ok dari morning sickness. So terus cari susu yang sesuai untuk ibu mengandung yang berdiabetes macam aku. Disebabkan ade mild diabetes ni so memang nurse dekat KK "melarang" aku minum susu yang dijual dekat supermarket tu. Dah tu susu ape aku nak minum???

Tetiba satu hari aku tertengok blog atyfared, pasal review susu kambing ni. Eh...macam sedap je. Nama pon kemain mummylicious. Macam delicious sajo, then terus aku pm aty untuk tanya rasa susu tu. Aty kata sedap dan anak dia suka. So marilah kita menerai ku beli dekat kawan aty di Nilai.

Actually ade 3 perisa susu mummylicious ni (coklat, vanilla & strawberry). Disebabkan dah rase ketiga-tiga dari tester yang orang jual tu bagi so aku decide nak go on with strawberry flavor. Eventhough nama nye susu kambing tapi memang takde bau hamis kambing langsung. Rasa sedap je dan memang tak manis sebab susu ni tanpa sukrosa (gula). So sesuai lah dengan aku ibu diabetes ni. Rasa pon macam milkshake strawberry je. Laju masuk tekak bila dah shake-shake dalam shaker tu :)
Me like it!

Susu ni pulak best sebab banyak makanan sunnah terkandung dekat dalam tu macam kismis, buah tin, madu, zafran, delima, avacado, habatussauda dan banyak lagi. See banyak kebaikan kan dalam susu ni?. Itu jugak antara sebab untuk aku consume susu kambing ni masa mengandung. Harga pulak camna? Ooo bab rege memang ku akui agak mahal berbanding susu jenama lain kat pasaran, yela susu kambing kan memang agak pricy. Tapi bila tengok balik kebaikan dan bahan terkandung dalam susu ni memang worth it kalo membeli. Alaaa....tudung pareeda boleh beli takkan susu takbley yer dok? Kuikuikui.

Secara personally, aku suka susu mummylicious ni. Sebab mengenyangkan dan memberi aku tenaga, yelah ibu yang ade diabetes ni kan kena sokmo menjaga pemakanan. Terlebih makan kang banyak pulak gula dalam badan. So dengan susu ni boleh la menjadi alas perut kalo masa lapar dan terpulang sehari bape kali pon korang rase nak minum. Susu ni sesuai untuk anak-anak jugak 1 tahun ke atas dan untuk kita semua tak semestinya untuk ibu preggie saje.

Eh, aku takjual tau susu ni. Ni memang ku review saje untuk ibu-ibu di luar sana. Benda elok kan? Kita share la sesama..hehehehe. Kalo nak beli korang boleh google agen mummylicious ade je serata Malaysia ni.
:) mohle ngembek bersame-same.... mbekkkk-mbekkkkk!


is barang baik...is barang baik..... :)

kahsiat susu ni

khasiat lagi

dan lagi

situ ade tertulis rege bape ye kengkawan

ni aku memula beli tester dulu nak rase mana sedap...selain strawberry, vanilla pon sedap tapi pada aku manis sikit.

this is mine siap free shaker lagi

tudia kandungan dalam susu ni habaq mai banyak nau!


ni la rupa dalam susu tu siap dapat scoop lagi

nak bancuh pon kena guna air suam jangan direct air panas if not hilang segala keenakan dan khasiat susu ni

Hehehehe...meh sechaweennnn, comey dop shaker kite ;p
okbai!

sharemy
mommycha

5 comments:

amirah said...

tu cilok kayla punya bekas air ke...hihihi..acik ngembek jugak..hehehe..tapi hi goat aje la..

Allene said...

wah.. bgus je review ni...

mommycha a.k.a kak jenab said...

Bkn kayla punya la acik. Ni mama kayla punya sebab memang gile kat hello kitty heheheh. Hi goat tu sedap tak? Kita takbley telan sebab rasanye mcm pekat sikit huhuhu

e k i n ♥ y u s r i said...

tq micha!

Farah Abd Razak said...

nice review

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...