Iklan

Sharemyloves Geng!

02 July 2014

Tolong jangan kecam aku -.-

Hi Guys!

Hari tu opis Kak Jenab ade la buat makan-makan.
Memang lah aktiviti makan ni adalah agenda wajib setiap bulan untuk kitaorang.
Orang gomen lah katakan...hewhewhew!
-.-

Aktiviti makan-makan ni umpama aktiviti kokurikulum kat sekolah lah.
Best kot.
Time nilah ko nak tunjukkan skill masak-memasak korang.
Kalau rajinlah.
Kalo tak rajin ngoder kat cafe sudah mihmihmih.

Nak sebut betapa grandnya aktiviti ni siap kitaorang lantik AJK makan lagi.
So, AJK makan nilah yang uruskan mejlis makan-makan tetiap bulan kitaorg.
Hebak...hebak orang gomen.
#banguntepoktangantepokbahuoranggomen
-.-

Terpaling best bila ade aktiviti sapedek ni memang akan ade tema diketengahkan.
Gitew tinggi nilai tatabahasa aku..DIKETENGAHKAN!
Mana best kalo main masakkkkkkkk je takde tema.
Ape ko ingat kawin je nak tema?
Makan pon harusss ade tema Senah oiiii.
Hebakkk...hebakkk orang gomen
#bangunlagitepoktanganlagi
-.-

Untuk majlis hari tu, kitaorang sebulat kata pilih tema kampung.
Fuh..terbayang sambal, ulam, cencalok, budu, air asam...
Perrgghhhh.
Cakap banyak takmo...moh le tengok gambo kejam aku yang bakal merobek perot lapar korang.
Ni pon suku je makanan yang sempat aku amek gambonye.
Al maklom time tu perot tengah bergoyah lapo.
Hebak...hebak orang gomen...
#bangunbuatmexicanwavepulop


tema kampong...harusllah ade lampu pelita. Ulam pon ade, atas tu sambal kering bilis + tempe + petai. Gulpp -.-"

Hok ni paling win! Budu kot yang buat ni pon mek kelate jugok. Rasanye...usah dikenang. Pedepowwww dalam mulut -.-"

Ini sangat rare. Umai ke hapa namanye, yang makanan sarawak tu. Kawan aku bini nya orang Sarawak yang buat. Gulp -.-"

Yang ni kawan aku buat jugak, paling sedap kuah tu. Buat sendiri tghmalam tumbuk kacang. buat homemade kuah kacang tuuu. kalau dah homemade kau agak rase camne???? Gulppp -.-"

Udang petai. malas nak cite kehebatan udang ni. Nilailah sendiri u ols. Gulppp -.-" eh haiii petai!

Kalau tanye kak Jenab bawak ape? Ini jela. Yang kaler merah tu. Aku memang dapat kontrak buat air, oiiii ape gelak? Air penting ape orang ulang alik minum tau bergelas-gelas. Walauupooonnnn air sirap sajo. Periuk nasik kawan aku bawak. Masak nasik beras mahal lagi beras Sunwhite. Gulpppppp lapo -.-"

Melambai mata aku lak puding custad jagung ni. Dah le rase custard sedap...adelah jagung dalam tu. Oiii lapo ooiit, matiklaaa kurang pahala Kak Jenab arini -.-"

Hahahaha.
Eh...korang nak kawan ngan aku lagi kan?kan?kan?
Agagagagagag ;p

sharemy
mommycha

7 comments:

Ayu sukatiakula said...

nyesal baca..
da terbayang2 pecal tu
haihhhhh

Allene said...

sambal udang petai tu sedap je nengoknya micha...

Chekgu Azrine said...

Hahaha..jenab u ni kelakar la..

Mimy Hamid said...

aku kecam ko..aku balas kecaman ko nanti

safurara said...

ko saje besarkan gambar kan.ko tau x perut aku dh bunyik.krooooooohhhhhh kroroooohhhhh kroooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh~ gilak ah!

~ NANA ~ said...

nak kecam! nak kecam jugakkkk!!

haha

eh umai tu sedapnyaaaaaaaaaaaa!

DYatie said...

Kekejaman berlaku. Dah la aku tak sahur pagi tadi. Nangis!

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...