Iklan

Sharemyloves Geng!

28 May 2014

Kite dah ade baju raye. Awak dah ade?

Hi Guys!

Alkisah pasal baju raya anak.
Semenjak beranak dua baru kak Jenab tahu betapa berpelohnye ketiak akak bila nak membeli baju untuk anak-anak.
Lelebih lagi baju raya.
Rexona pon tak mampu sembunyikan kebasahan ketiak Kak Jenab...
Maka bertabahlah Kak Jenab dalam hati sambil urut-urut dada akak ni haa.
Baru anak dua dah kecoh macam anak dah sepuloh.
Kau rase camne?
Patut tak aku beranak lagi tahun depan?
-.-'
Meh kita tengok ape yang berlaku sebenonye.

Baju raya.
Dua perkataan ni bila dicantumkan bersama memang deboom!
Baju raya tu subjektif rupanya.
Bagi sesetengah orang baju raya tu baju kurung baju melayu.
Dan bagi sesetengah orang baju raja juga termasuklah baju berjalan dihari raya contohnya; baju gaun ropol-ropol, lace patbelas tingkat, baju kemeja, baju t-shirt rolling stone, baju nampak ketiak dan sebangsa dengannye.
Sekarang Kak Jenab nak masukkan sekali dalam list baju raya yang tengah "in" ape kenama Tutu? Tutu skirt? Putu? Putu mayam? Haa watso eber and eber lahh....
Itu antara contoh yang Kak Jenab kasi la.

Last week Kak Jenab dengan anak-anak serta suami anak hikan ahkak keluar dengan niat nak mencari baju raya.
Terus pergi Setia City Mall (SCM) cari mana-mana yang berkenan dihati.
Jalan-jalan terus melangkah masuk ke H&M.
Kelas Kak...obersi sangat kau.
Pastu dengan relanya ku pon pilih lah gaun untuk Kayla dan baju untuk Mikhail.
Sedang asik kusyuk memilih...eh?eh? ape ade bau-bauan ni???
Aku toleh sekali elok ku tengok Mikhail berkerut-kerut muka sambil cakap "Mama..Kael berak! berak!berakkkk!!!!"
Jeritan yang hampir membuatkan kesemua orang kat section baju budak tu pandang aku dengan dia.
Pffttttt motif nak berak pon nak announce pakai loud speaker????
Kelas kau nak dalam H&M Setia City Mall kau membuang ek?
Deritanya omak kau dalam bahagia nak.....
-.-"

Aku apelagi terus arahkan Erie pegi basuh, atas alasan ku sibuk nak pilih size baju anak.
Agagagagagaga.
Ku pikirkan panas hingga ke petang rupanya petir di tengah hari.
Sedang asik aku pilih baju sambil dukong si Kayla sekalinye budak tu boleh tarik hanger baju brrooommmmmmmmmmmm satu baris baju jatuh timpa pulak baris bawah then timpa pulak baris lagi bawah.
Hoh!
Kau rase camne aku mase tu?
Kusssss semangat mak incik......! 
Berterabur baju atas lantai pulak tu....
-.-"
Aku terus capai ape je yanga ku rase muat-muat padan terus zas pegi kaunter.
Aku cakap kat cashier..."Dik, ade makcik mana tah kasi jatuh hanger ngan baju kat situ...habis berterabur baju budak....."
Kohkohkohkoh.
Terus ku bagi senyuman termanis sekali dan chow dari situ.

Itulah serba sedikit pengalaman beli baju anak aku.
Mungkin aku tak akan jejak H&M SCM dalam mase terdekat ni.
Takut pulak ade poster terpampang muka Kak Jenab dengan ayat "Old Lady with 2 kids..WANTED"
Bhahahahahah!

baju yang sempat dipilih semasa dan selepas kejadian >.<

okbai! 

sharemy
mommycha

12 comments:

aznor ibrahim said...

Old Lady with 2 kids..WANTED..hahahaha.kelako la kak jenab ni

Allene said...

kiddo aku br ada 2 helai... ayoyoyo....

Yana Ujang said...

hahaha tergelak aku bc tang baju jatuh bak domino tu...adoyaii mama kayla ni pung! senget tau..hahahaha

aku ada kain ela je..2 jenis kain lg..ank aku pn ada kain je..tp lom jahit jadi baju..boleh? sape yg terima lagi tempahan jahit baju raya ni hoii..?? T__T

Aeen said...

hahahaha.....urut2 dada ye idak..nak caek baju pun xsenang..memang nak kena gi beli sendiri xleh nak bawak budak2 tu..ain pun penah kena gak..kat SCM la..mula2 Raees berak..lepas tu dah separuh jalan Raynia lak berak..adoii..abes masa dalam changing room je lah...

Chekgu Azrine said...

mu ni kelakar la dik
hahahaha

cantik2nya baju raya anak2 dia erk
akk pun dh mula beli sikit2..
alhamdulillah

nida-razak said...

ya Allah..boleh plak terjatuh banyak2 tu..hehe..nasib xda org perasan kan..hehe

Ros Anis Rusli said...

baju kayla comey2...

Mimy Hamid said...

OKEY NANTI FAYEL TAYANG PULAK BAJU RAYA EH....TP BUKAN CAP H&M..AL MAKLUMLAH KITA SOPING HARI SAMA TAPI TEMPAT LAIN HAHAH

lia said...

hati-hati... next time p sana, baru nak masuk, alarm da bunyi... face detector sbb sudah kasi reban itu hanger baju wakakakaaa

PinKy MoMMa said...

baru beli baju mlyu jer..bju jln x beli lg kak jen kohkohkoh..cntik bju ank kak jen..wahh obersi nama tau >_<

Syima Syaz said...

aisya guna baju raya thn lepas yg tak sempat beli... tp baju kurung usaha gak la berjalan kat wangsa walk nanti... online mahal sangat.

WaWa_EzRiLL said...

cantik2 baju raya..xsabar nak tengok kayla pakai

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...