Iklan

Sharemyloves Geng!

25 April 2014

Giliran mana balik kampong raya tahun ni? Meh diskus meh!

Hi guys!

Pejam celik lagi bape bulan nak puase.
Pastu raye.
Yeaaa..yeaaa....
Eh?
Hahahahaha.

Mengimbau zaman raya terutama lepas kawin pergghh memang gonjeng lah.
Yela lepas kawin then tup-tup mengandong pulak.
Dengan time tu la rase mual-mual nak muntoh ijau bagai.
Memang mood first year kawin beraya adalah ZERO.
Kohkohkoh.

Nanti aku tunjuk betapa gonjeng nye lahai aku time tu.
Baju pon tak matching kaler ngan baju laki aku.
Ah! Lantok...
Bukan masuk majalah mangga pon nak matching-matching baju pose tengah bersalam.
Eh?
Hahahahahha.

Tahun kedua beraya time tu ade anak kecik.
Mikhail la tuh.
Time tu aku pandai sikit dah cari baju kaler match-match.
Sedondon mak, apak sekali dengan anak terjebak.
Hahahaha.
So berkaler ribena lah kita tahun 2012.
>.<

Tahun 2013 pulak dah bertambah lagi sorang.
Mikayla Aeesya.
Baju budak-budak dah lama beli so senang sikit.
Last minit beli baju aku ngan Erie.
Nasib aku beli merah so senang sangat merata ade merah.
Kalau nak cari mint green, pepel kundang, mustard time lagi sehari nak raya pulak dah tu.
Memang boleh mengundang kemarahan oi.
Boleh terbuka puase secara tak sengaja tu hahahahaha.

Tahun ni aku taknak amik risiko lagi.
Baju aku dah awal-awal tempah dah.
Cuma tengah tunggu time nak membeli kain untuk anak-anak & toklaki sajork.
Nak sakan sikit tahun ni since anak-anak dah membeso.
So bolehla bersiap havoc-havoc-havoc sket.
Huhuhuhuhu!

Errr...tapi tahun ni raye balik mana yeh?
Moh le tengok caption gambo, sistem giliran kita jatuh pada kampong sape tahun ni.
Kohkohkoh.
>.<


giler gemss aku time ni 2011. Di kampong suamiku Felda Keratong, Pahang.

2012: Erie, Mikha & Micha. Hahahahaha alolo budak dobot ni. Tempat: Kampongku, Parit Buntar, Perak.

2013: Di Shah Alam rumah mertuaku. Tahun ni bertambah lagi kepada 4 orang in total.


So korang agak-agak tahun ni kampong sape???????
hahahaahahahaha....sudah terang lagi bersuluh!

okbai!

sharemy
mommycha

10 comments:

Mimy Hamid said...

yeayyy ini tahun my turn heheheh...nak mengimbau gak la geng..ok copy paste entry hehe

Aty_Fared said...

ohooii...dah pikir pasal nak balik mana dah...aku bab2 ni memang sensitip nih..sebab sejak2 mak dah takde..dan bapak kawen lain..memang sah2 kompem2 balik kampung mertua... huhu... takper lah..janji masih ada keluarga nak beraya bersama.. :)

MimahAjil said...

ok...blk parit buntaq...aku turn ikut blk kg mama kt kemaman.....yahoo!!!dpt mkn nasi dagang time rayo!!

Chekgu Azrine said...

tetatetap dan berpencen akk balik penang...yehaaaa!!!!

Aeen said...

balik parit buntar yeh..ain sistem giliran..tahun ni belah husband..kat parit buntar gak..tapi x sure lagi..sbb xtau la laki ku dpt coti ke idak..kalo x dpt coti..beraya kl..rumah family daku la lagi..heheeh..

SyimaSyaz said...

stress nye bace persiapan raya... hehehehehe...

belum habis discuss lagi dgn husband sebab sepatutnya turn bini dia ni tp sebab arwah nenek meninggal dah... plan maybe tukar tp belum tau... simple plan kot!

Nurul Aziz said...

tiap2 tahun raya kampung bini. macam tahun ni kalau ikut turn raya belah hasben, tapi dia awal-awal lagi cakap, nanti raya kita raya kat kampung ye? haha. takde paksaan. dia sendiri yang nak. :D yelah tak feel kot kalau nak beraya kat rawang je. hehehe

Mar Mansor said...

saya? tak kisah mana2 pon..as long raya..

~MommyAqilMedina~ said...

hehee..dah tau dah..confirm confirm balik parit buntar punyee...hehee..tahun ni pun kita beraya kat Utara..almost 2 years tak balik..so agak excited!hehee..tapi kampung suami lah pulak kan..takpe..still sedara mara kan..ehehe

.ieLah. said...

Raye ni laki aku cakap nak balik kampung seminggu micha. Sempena aku dah jadi suri rumah ni. Nebesssss bebeno aku mendengo nyeee

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...