Iklan

Sharemyloves Geng!

28 January 2014

Sape nak walker FREE?


Salam

Mikayla dah menginjak ke 8 bulan sekarang.
Dan semenjak itulah dia punya buas mengalahkan abang dia.
Jap-jap tinggg…dah ade bawah meja.
Jap-jap tinggg…dah ade dekat dapo.
Fuh..lelah opah dia jaga.

Disebabkan itulah tercetusnya idea aku nak letak dia dalam walker.
Ah! Gasaklah walker tak elok untuk perkembangan bayi ke hapo.
Janji aku nak meringankan tugas mama aku.
Gitew.

Pikir punya piker nak pinjam jek kat kawan blogger aku Erin.
Tapi last-last rejeki datang melanda Kayla.
Rejeki ape?
Meh ku stori-mori.

Sedia maklom laki aku kan keje kat DEMC.
Satu yang aku kagum akak opis laki aku ni memang prihatin bebeno.
Laki aku kan baya adik-adik derang jek.
Padahal aku nih dah sama baya ngan derang.
Eh apa ayat yang aku sedang terjemahkan ni?
Paham dop?
Hihihihihi.

Jumaat lepas laki aku cerita pasal Kayla yang makin buas suka nak memanjat, meniti kat sofa.
Bercerita kat ahkak opis dia lah.
Pastu siap buat ayat “Kalau dapat gaji, Erie nak beli walker kasi Kayla”
Tup-tup lepas solat Jemahat tu jeng-jeng-jeng…
Ahkak opis Erie beramai-ramai kumpul duit kasi hadiah walker ke Kayla!
Ohyemjiiiii… #emoticonmulutternganga
Rezeki Kayla & makpaknye sekali tayah beli walker baru.
Hohohoho.

Bila ade walker kat umah yang paling saited sekali adalah Mikhail.
Kayla buat muka macam…hoii ade aku kesah dengan mendalah beroda 8 ni?
Kitaorang letak dia dalam walker sekali melalak paling ter melalak penah ku dengo.
Haish…adik nak kena ni.

Lama juga nak kasi dia serasi pastu baru nak duduk tu pon dalam 5 minit pastu lalak lagi.
Last-last Mikhail yang duduk dalam tu.
Mikhail pon dulu walker nye kitaorg pinjam ngan SIL jek.
Seawal 7 bulan dah letak dalam walker so dia tak kekok sangat.
Mungkin Kayla ni dah terrrrrlambat nak letak dalam walker tu yang dia menjerit sakan tu.
Eh..Kayla sebeno nye memang peliks sebab bukan takat walker, carseat, stroller, playpen semua pon dia tak sio nak duduk.
Spesis avatar mana ntah anak aku ni.
;p

Tu lah entry walker anak aku.
Paling ku nak tergelak sebab Erie dok cite dia buat muka sedih kat ahkak opis dia sebab nak beli walker time gaji.
Aku pon cakap nanti bebila buat muka sedih lagi tau kalo nak beli ape-ape…kot-kot derang tong-tong leh beli kasi kita lagi.
Ok. Cunnn pasni nak mintak ekon, penapis air Coway, set sofa, tv, radio, microwave, ipong 5S…bla-bla-bla.
Hohohoho!
 

 
hohoho kau tengok drama betol aku wassap aku ngan laki ku ni. agagagagaga!


kronologi kes walker kayla. Gitew. Kena bagi bukti kang kata aku pemohong lak. Kuikuikuikui!

haa...buat apa tu?!!!!

abam explain SOP cara nak naik walker dengan betul.

Eh ini lah walker baru adik. Jenama otomo. Nasib bukan otomeng. Hahaha. Tq kawan opis baba kasi kayla walker ni. Pasni kayla rempit ngan walker pulop..

nape ku rase gambo ni macam adik pakai crown eh? Kau rase? Hahahaha.
 p/s: kot-kot sape nak pinjam walker aku ni boleh lah nanti yek. Ku bagi jek sebab tak semak umah aku. Harharharhar....

okbai!

sharemy
mommycha

13 comments:

: Capital N : said...

nak pinjam....
hehe

erin said...

nak pinjam walkerrrrrrrrrrrrrr, asrul nak naik!! wahaha

Aeen said...

waa...kayla dpt walker baru...aah la..pic last tu nmpk cam kayla pakai cap..hehe

Mimy Hamid said...

tang abg ajar adik pakai walker tu aku nak gelak bagai gile hahaha caption

Cik Puan Tqah said...

ala..tqah br je beli walker sbb bs bsg2 mntk..tp yg syoknye.. rayyan xnak dok dalam tu.. dok kejap je pastu nanges

izfanora said...

hahaha.. agak2 ofismate husband za blh tong2 gitu x? kuikuikui.. rezeki kan..

Mar Mansor said...

bestnye dapat free..

Petak Bunga said...

jiran pun ada offer bg walker kalau nak.. misi kata tak elok..tengok lah dia buas mcm mna..sekarang belum merangkak lg bahaya kot.. biar besar sikit.

shaliza aziz said...

how progress after dpt walker? makin laju tak berjalan hehe :)

CikNaa said...

nak Q pinjam meminjam..ekeke.. rasa nk bg jgak ke rania 2,3 bulan lg. afiq nye dah mcm nk jahanam nengok nye..

Chekgu Azrine said...

Rezki mikayla..murah rezki..alhmdulillah..

Maria Firdz said...

Comei la walker tu..

Fie fiey said...

Ade lg x walker 2? Bg pinjam kt sy lar he he...

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...