Iklan

Sharemyloves Geng!

22 January 2014

Jeng-jeng-jenggggg......

Salam

Akhirnya tercapai jugak hasrat nak bergambo kenangan satu family.
Yang terdiri daripada emak, bapak, anak laki-laki & anak perempuan.
Satu pengalaman yang tak mungkin aku lupakan sampai bila-bila.
Photoshot yang aku rase better known as photosiot je.
Nape photosiot?
Sebab ape kah?
Mari aku story.

Hari tu kengkawan di gojes sibok promote pasal photoshoot free dari myeyesight studio.
Pastu aku pon gatal tangan lalu bertanya...Boleh tak I nak join that photoshoot.
Gittew.
After few days Bro Azhar (owner) tu pon replied.
Boleh.
:)

Gigih lah aku prepare apa yang patut.
Sebeno nye aku nerves tahap cipan sebab nak handle dua budak time photoshoot tu.
Apekah yang bakal berlaku seterusnya?
Disaster or not?
Wellll...mohle teruskan membaca.
;p

Hari yang dinanti dah tiba.
Ketaq pala lutut aku wey.
Dah le studio nun jauh di Selayang.
Aku pulak nun di Putrajaya.
Fuhhh.
Kalo bawak beskal boleh tercabut tayar, terbelah beskal jadi dua.
Hehehehehe.

Sekali nak pegi aku cakap ngan Erie.."Baba guna waze tau carik studio tu..."
Lek je laki aku reply.... "Tenet dah abis tempoh yang.."
Wateheck bang???
Abis tempohhhhhhhhhh?
Pangggggg jatuh bumbung keta atas pale aku.
T________T

So, berbekalkan semangat jitu kami redah jua area Selayang, nasib Kak Mimy Hamid ade bagi bantuan 911 arah ke situ.
Last-last jumpe jugak.
Fuhhh.
First session memang kena kasik warm up sikit budak-budak ni.
Aku campakkan semua barang yang aku bawak.
So, bagi derang main dulu.
Sementelaah derang main bro Azhar dah ready snap a few pic time tu.

Memula jela okeh.
After 15mins mula disaster hoi.
Yang Kayla menyulur pegi main wayar lampu.
Yang Mikha dah ajak balik..asik la dok jommm mama..jommm..jomm!
Hadoila.
Gambar pulak takbyk posing sebab mood anak-anak dah ke laut.
Grrr!

Jenuh la bro Azhar dok pegang ball sambil tanye Mikha ni ball kaler ape??
Kalerr apee?
Mikha pon jawab kaler kunin..walhal mamat tu pegang ball kaler biru.
Gasak lah dik janji mata kau fokus ke lensa kamera.
Lensaaa gitewww.
Bhahahahaha!

Kayla pulak jenuh baba dia jadi usop santorion belakang bro Azhar.
Baru dia nak sengih elok.
Hoi tak reti melayu memasing.
Bab amik gambo secara freestyle boleh la.
Tu pon kang ade gambo buntot Mikha lah, kaki nyulur Kayla lah, mata tepejam lah, aku ternganga mulut lah, pfftttt! 
Haru dik...haruuuuu.

Bila time nak bergambo formal aku makin berdebo.
Ape gambo formal???
Hok yang separa normal ni pon huru hara, apetah lagi formal.
Takpo layankan je.
Memang time tu kedua-dua anak aku bagai dirasuk ablasa.
Meronta kiri kanan, memang tak bagi kerjasama langsung.
Cis betoilah!

Akhirnya aku pasrah jela...mana gambo yang siap tu hadolah!
Kalo tak menjadi ku redhooooo ajo.
Nah untuk tatapan kengkawan ku.
Gambo yang tak seberapa ni.
Kalo komplen...Ai is see yu in the court!
Bhahahahaha.

okbai!


baru nak panas injin...vromm-vrommm!

muka anak aku memang sokmo tak ready. huh!

tengok si Mikha...alahai dik oi!

Tengok si Kayla :)

pegang hok ni, hok lagi satu pulak ke laut. pfttt!

cer carik Kayla! bhahahaha...

anak-anak tak memberi kerjasama. hatoiii! masalah negara betol lah!

boleh lah sikit kan gambo ni?

Kayla headband mu dah nak tercabutttt!!!! ok.ok.ok. aku memang gemok!!!! cisss!

Kaylaaaa!!!!!!

hehehee. My "S" family.

Super baba & super Mikha in action.

Muka ade senyum sikit :)

Mula balik dah...grrr!!!

Headband anak dara aku ni patlohpat kali tercabut...alahaiii!


Super baba, super Mikayla, super Mikhail & super Mommycha!

Ok dahhh...dahhhh... jom balik!


sharemy
mommycha

26 comments:

achiek anis said...

agagaga...bertabahlah wahai mama...

p/s; lawa baju...tempah mana?
agagaga

~YUN~ said...

Mommy cha!cntiknya pic uolss satu family!teringin plk tgk...tnggu baby adik keluar la dulu...hehehe :)

CikNaa said...

gulp! telan elior i.. lawo!

She's DHHassan said...

sweetnye

Mimy Hamid said...

aku bg 10 bintang !!!!!!!!!!..mekap lawa semua lawa....ok

Allene said...

tu dia.... da keluar da...

mOoN said...

Cantik...ni kalau ajak aisya mau kecoh studio tu dengan sesi kejar mngejar..huhuhu...aisya ni susah sgt nak bagi kerjasama..

erin said...

hahaha comel anak2 ko, maknya pun comel :), oklah gambor tu aku tgok, xdelah disaster sgt, boleh frame oii

Chekgu Azrine said...

Terbaik..i like kuning..sis lawala kuning tu dgn u..ecewahhh

Rizziela said...

cantik gak walaupun anak2 x bagi kerjasama..baju2 tu cantik sangat

Riana said...

memang kelakar muka masing2 2 org tu..sabar je la mummy..yg ni la nt jadi bahan gelak ni bila dah besar..haha..btw cantik baju u all =)

::puan ungu:: said...

cun giler micha...meletop...

Aeen said...

super family...!!! hehe..
tengok pic2 nie kite yang lap2 peloh..fuuuh...mcm mane la agknye ain amek pic 1 family nnt..blom penah lg amek pic 1 family nie..hehe

ctmah said...

penat aku ketawa oii!
kayla menjulur
babah jadi usop sontorian
ko tetap jadi che taa kan..kihkihkih
bang mikha! tetap menantu pujaan hatiku!

.ieLah. said...

Lawa michaaa! Jeles oiiii

Suffi Izzara said...

lawakla sis.
tebahak bahak dok ketawe dpn pc ni..
yg pasti memang tebaeekk.. la..
cantik semue cantik..
caption yg cer carik Kayla! tu lawak gile.. hahaha..

Lady Zahira said...

hehehe lawak gile but i love the pics!

sebenarnya tu la moment yg priceless :)

sheisjaz said...

Kuikuikui...

Klakar tgk reaksi anak2 kan..

Walaupun ape je gaya anak, tapi mama still pandang kamera n senyum..oklah tu..hehehe..

~MommyAqilMedina~ said...

Walaupun berpoloh..tapi gambar2 semua tetap awesome uu..barulah seni tau tangkap gambar kaki mikayla..hehee

rossi rossa said...

Comeynya mommycha.....suke la baju super family tu.....cute sgtt...
Tahniah berjaya fotoshot satu famili.....super cute

Hana Soffelia said...

cun melecunnya micha..

ct shah said...

hadoii!bertabahlah mommycha..budak2 mmg cenggitu.tapi kan kalau tangkap gambar candid lagi cantik rasanya sebb kita akan ingat sampai bila2 nostalgia tersebut dan akan senyum sorg2 kan?:-)

azinuj said...

mommycha...cantek je semua gambo..jelesnye dapat bergambo satu family..teringin jugak wat cmni..tp ayh jenis tak suke.hakhak..padan muka...

PinKy MoMMa said...

ooo maii ayu rodahhh ke tuuu..micha mu homey sgtttt...kerlazz mu micha..kak ton suka nih!

Wawa said...

retissss sgt! :D

Nor Shafiqah said...

lawa la mommycha! bg 10+2 bintang bole? =)

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...