Iklan

Sharemyloves Geng!

23 October 2013

Mikayla & Mikhail bersatu bergabong.

Salam

Mikayla Aeesya binti Zuhairie.
Sudah 5 bulan kamu wahai anak.
Memang masa sangat laju, mengalahkan kereta kuasa turbo.

Sorry.
Aku terpakse up entry anakku harini.
Sila jangan boring, yek.
Kang sesia cakap "eh macam dia sorang ade anak"
Eh kang aku pulak jawab "kau apehal?"
Penumbok rusuk kiri, mau?
:)

Aku rase baru saje beranakkan Mikayla bulan 5 aritu.
Tup-tup dah lima bulan dah.
Jumaat ni seperti selalu aku kena bawak Kayla check-up.
Cucuk, ukur berat, panjang, tinggi di DEMC.
Tak sabar nak jumpe Paeds Kayla.... Dr. Koshy
:)
Ni kalau bawak Mikhail harus dia bersiap hi-5 dengan doctor tu.
Seriously Dr. Koshy is the best paeds ever for my kiddos

Berbalik kepada Mikayla Aeesya.
So far dia dah tumbuh gigi.
Yup!
It's true.
Cepat tumbuh gigi kan?
Sama macam Mikhail dulu jugak.
4 bulan dah ade gigi
:)
Dan bila bergigi ni asyik aku kena gigit je bila nak menyusu.
Ouch!
Bertabah aku menyusu sambil meleleh airmata tahan sakit kot.

Lagi perkembangan anak dara aku ialah.
Dah boleh meniarap dengan jayanya.
Bergolek tu memang hobi lah.
Kalau tak tutup grill mau dia bergolek sampai ke beranda kot.
Pastu bab mencapai benda memang laju.
Kalau aku tengah minum zassss di cekupnya cawan aku tu.
Zassss jugak air milo atas aku.
Tumpah.
Sekian.

Eh.. belum sekian.
Sambung lagi.
Mikayla Aeesya dah pandai jugak berborak.
Mulut bising jugak.
Macam aku.
Tapi dia belom mahir buat lawak macam aku.
Takpe nanti sifu akan perturunkan ilmu lawak ke dia.
Pelan-pelan kayuh, dik.
Memula aku akan perturunkan cara pakai eyeliner cleopatra "trademark" aku dekat dia dulu.
Muahahahahaha.

Oooo..ade yang tanye berat dia berapa eh?
Oh..who cares bebeh?
Berat seploh kilo ke, lima belas kilo ke, patlohpat kilo ke?
Janji anak aku sihat dah le.
Kadang tu meluat jugak tengok nak anak bammmmmbammmm je kejenya.
Sikit-sikit....eh bambammnye anak kitteww.
Eh..bambammnye anak awak.
Eh bambammmnye peha dia.
Eh bambamnye rasa nak gomol.
Pangggg kang baru tau.
Tapi kalau bammmbaammm/body michellin bagai anak tak sihat nak buat ape gak kan?
Haish.
Ape baby tak bambam tak comel ke, nyah?
#kepitsuaragarau

Mikayla & Mikhail pulak camne?
Relationship derang makin berkembang mekar.
Cewah.
Pandai dah si abang dok agah-agah adik.
Adik pulak respon gelak mengekek tengok abang jadi pak lawak.
Contoh cara Mikhail bagi adik dia gelak:
Main atas katil, lompat-lompat pastu buat-buat terjatuhhh pulak. 
Selamba muka dia cakap.."Eh! jatuh pulak...."
Pastu adik pon mengekek gelak tengok abang jatuh bergolek.
Gittew.
Aku pon takpaham lawaknye katmana.
Tapi tumpang gelak jugak.
Konon macam lawak.
Kang tak gelak kecik hati anak aku oooooi.
Ini lawak tahap babies lah, noks.
Kau ape tau?

Itu sajalah yang aku nak cerita.
Kang banyak sangat menulis termuntah hijau (emoticon muntah ijau) orang bace.
Kalau korang perasan aku jarang cerita pasal anak sangat.
Takut noks, kang orang mengata belakang-belakang.
Yelah.Yelah.
Aku sorang jelah ade anak.
Kau takde.
Kan?

Aku akan update lagi entry pasal Mikayla Aeesya bila dia kena merisik nanti.
Hoh?
Gile ko merisik.......
25 tahun akan datang lettew.
Sila sabar sampai berjanggut (emoticon kambeng).
Muahahahahaha!

takde caption.

takde caption 2.

takde caption 3.

takde caption 4.

serious takde idea nak letak caption. hahahaha :)


okbai.

sharemy
mommycha

19 comments:

lia said...

wallaaa part abang & adek get long together tu... tacing bebenor... pandai abang main dgn adek...

MimahAjil said...

alolo tomei2 Kayla ni..nk jadi mcm mama ye pandai melawak?eh...yg penting mama awak pandai melawa dan lawa orangnye tau...seyes.acik tk tipu.....:)

~MommyAqilMedina~ said...

alahai Comel nya Mikayla..cepatnya tumbuh gigi..My medina belum ada sebatang pon!huhuhu...

SyimaSyaz said...

rindunya kena gigit time menyusu... dah takde dah....

amal said...

comelnye mikayla!!!!

PinKy MoMMa said...

hi micha yg howtttt hakhakhak..
ai is jeles..anak uols smua baju nak warna pink pink ni huhu..nantu je la camni..tiba2 :P

daripada pinky momma yg gowwwwjezz kahkahkah

Aeen said...

kjap je rasenye..dah 5 bulan da mikayla...cepat dah tumbuh gigi...lpsni abes la dy gigit abg dy..heh...

~ NANA ~ said...

Anak no.2 ni biasanya cpt sikit bljr sbb yg sulung tu ada sebagai tukang ngajo..haha

Eh i tgh imagine ni rupa kayla pkai eyeliner ala2 cleopatra! Kwang2

Aty_Fared said...

cepat tumbuh gigi...!!! weeeeaaa.... bertabah lah cha....dah tau daaaaaahhh.....heheheh..

part abang main ngan adik tu memang sangat sweet...tu baru betul2 nama kasi geng kat abang kaaann...tah biler nak kasi geng kat qaleef pulak ni...eeahh..?? hahahaha

♥ ROS ♥ said...

Allah comel sgtt... Bgus perkembgn yer.. Cpt2 leh jalan ye kayla..biar mama jd hot... Kayla doakan humaira jgak yer... Hehhehe

Chekgu Azrine said...

Tu sbb akk suka baca entry sis..mmg kelakar..mrh tp bt lawak..acaner??

ct shah said...

pandai mikayla senyum.comel!

Mimy Hamid said...

aku ada hajat nak merisik anak dara ko boleh tak??? bersatu bergabung la eh ngan Fayel...boleh ye mikayla...hantaran jangan mahal sangat ye..Fayel budak nya botak abam kawasan ..mau tak kayla

cikpingu said...

eh, jatuh pulak.. hahaha...
budak kecik kn lawaknye lain mommycha oii..

boley la tu abam mikha ade gak nk wat kayla gelak ngekek2... pndi la abamm..

SweetLikeWhat said...

pandai abg long buat lawak kat adik ye..comel sangat

Umi Qi said...

emoticon kambeng tuh x menahan micha...

Ya Allah comel sgt2 mikayla nih...nak kenan aihhhhh...nak gegel omey...untung dah ada dua anak micha...tiup roh gegel tuh sikit micha oiiii hehhe

Shasha Azmar said...

wahh..kayla dh tumbuh gigi?? good girl nya..

Allene said...

seronok kan micha bila tgk anak2 kita main sama2... abam selalu je caring ngn adik... hafidh ngn harris pun cmtu gak.

bab tumbuh gigi tu, lin harap bia la lambat... tkut kena gigit oiii... seram tau. kena ketap ngn gusi pun menjerit... kalau gg lagi la kan...

shura shushi said...

Dah tumbuh gigi..? anak i 4 bulan nak ke 5 bulan TAPI pusing pun TAK boleh lagi hihihi

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...