Iklan

Sharemyloves Geng!

22 October 2013

Kerana mu..... CHEESEKUT / CISKUT

Salam

Macam mana nak bagi mak mertua sayang?
Sayang betul-betul.
Bukan sayang main-main tau.
Adakah dengan melaburkan wang yang berjuta-juta?
Adakah dengan memberi intan berlian bergunung ganang?
Adakah dengan memberi hadiah mahal-mahal?
Atau dengan memberi pujian "bermakna" kepada mak mertua?

Bila kau orang berkahwin dengan suami kau orang.
Bermakna kena jugak "berkahwin" dengan keluarganya sekali.
Makna yang mendalam sedikit adalah kenal hatibudi keluarga mertua jugak.
Jangan main kawinnnnnn je.
Yang lain takreti.

Aku ambik hati mertua dengan cara ni saja.
Yang lain aku tak pandai.

Aku pon bukan ada duit berjuta-juta nak belanja mak mertua aku.

So atas sebab itu sesekali aku buatkan ni untuk dia.
:)

Hari tu suami aku request buatkan ciskut untuk potluck office dia.
Aku beria lah nak buat.
Sebab laki aku ni bukan senang nak mintak suruh buat ape-ape kecuali benda tu memang sedap.
So, dah alang-alang buat aku buat lebih untuk mak mertua jugak.
Seriously akak opis Erie ramai pulak yang memuji.
Hahahahah :)
Ditambah dengan pujian dari mak mertua kan?
Terus "kembanngggg semangkok" punggung aku ni.
Hahahahahaha.

#menantumithali
#kauade

haaaaaa....tengok tu.....kau mampuuuuuu? mammpuuuu ke aku tanye ni??? muahahahahaha!


ini antara bahan yang aku guna cream cheese baaeekk punyo!

ini adalah base ciskut yang aku sempat snap, sepah nye keje aku oi!

meriah tak setoberi aku?

aku post ni dekat IG aku. ramai komen macam ni bila tengok setoberi tu:

hehehehe :) ctmah suka nyakat aku tau!
ini aku kasi mak mentua ku. lama nau pinjam tapeware dia, sekali aku bukak tudung siap dah pecah sebab dah mereput hahahahah! nampak sangat pinjam takreti balas balik. kahkahkah!

juling mata tak tengok buah merah ni?

oklah itu je pon nak update.
semakin tegar aku menghapdate blog nampaknye.
"aku yang dulu bukanlah yang sekarang....dulu ditendang sekarang ku disayang....dolu-dolu-dolu ku menderitaaaa sekarang akuu bahagiaaaaa"
Muahahahahahaha!

sharemy
mommycha

21 comments:

Umi Qi said...

Advance mertua zaman sekrang...pandai komen through fb or ig hehhehe...mertua i x reti micha komen cm tuh hehehhe...pandai micha landing strawberry tuh...cantik!

UMIE SUE said...

huhhuuuuuuuuuuuuuu...meriahnye buah tu

SweetLikeWhat said...

comel sangat cheesekut mu micha..sangat tak kedekut stobeli..

Allene said...

terbaik la micha.... lin ni ha.. tak reti2 nak amik hati mertua.. asyik mertua je yang membagi... kita ni non hado... =D

MimahAjil said...

untung la mak mentua puji dalam fb............apelg Micha.buat la lagi...hehehe~~

Ibu Dilah said...

Wow.. bestnye mommycha bila mertua puji gitu.. nak wat cheesekut bagi mak mentua jugak la.. hahaha..

♥ Wina ♥ said...

uuuuuhhhh nak nak!

nanti nak ty la wat cheesekut ade topping cenggini :)

Haslinda Sadiken said...

perghhh..mertua ada FB..terbaikkk...

shura shushi said...

dah banyak kali nak cuba, nak cuba tapi asyik malas je haih

LisaLisut said...

wpun buat cheesekut ni sume kata senang tp sbg seorang pemalas yg TEGAR spt saya, ntah ble la dpt buat cheesekut ni hahahaha. menangis tgk stroberi meriah gile huwaaaaaaaaaaaaa nakkkkkkkkkk

mrs kayrul said...

up to date betul mak mertua micha....glamour menantu dia...kita yg tengok nie pun tergoda tau

lia said...

untung la mil sayang ;p

YanaUjang said...

huyoo puji dlm fb tuu..x menahannn kannn...mil ai x suka pemanis² gini..sobsob nk msk lauk mmg x reti! wawawa nnt la try masak cekodok utk mil..eh! :p

mama ila said...

wowwww..dapat pujian dr mertua Nampak..hihihi...amboii..penuh stoberi...dap..dap.. =)

Aty_Fared said...

aku pon tak tau ar mak mertua aku sayang aku ikhlas ker idak...kekadang rase macam tak jer..tapi buat2 baik..jenuh oooii amik hati...memasak...beli barang bagai..siap balik gubah kan bunga sebab die suker...teman die masak...tapi...haaaiihh.....susah biler die cemburu ngan anak sendiri...sebab terlebih sayang kat anak tu...sentap oooii...... eeaahh..apehal meluah perasaan kat sini pulak...kahkahkah

Mimy Hamid said...

hey untong la....menantu kesayangan...hai anak menantu ku....aku nak jadi besan kesayangan boleh...jadikan anak mu menantu ku biar bersayang sayang...eh apa aku merepek..gile...bye

♥ ROS ♥ said...

Mil kita xde fb... Kalau kesayangan pun xdpt tunjuk..wakakkaka :p

Cik Puan Rara said...

huaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa menangissss tgk stoberryyyy tu! vahhhhh menantu kesayangan neh~ huntong lahhhhh~ wakakaka

mama amir said...

meriahnya setoberi...^_^

Nadt said...

Kata da sape yg buat cheesekut utk mentua ni mesti jadik menantu kesayangan nan cemerlang laaa..heheheh

puansazusarin said...

Tergodeee tgk stoberiiii

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...