Iklan

Sharemyloves Geng!

20 August 2013

Dan bila Kayla menulis...

Salam kawan-kawan mama Kayla

Hari ni, biar lah Kayla yang amik alih tugas mama tulis kat blog mama ni.
Kayla pon konpius ni belog mama ke belog abang Mikhail
Sebab bila Kayla bukak belog ni terselah muka abang Mikhail yang tembam tu.
Adil ke mama bubuh gambar abang je?
Kan ke Kayla pon anak mama jugak.
Mana nye gambo Kayla mama oi?
#sentapkayla
Hehehehe :)

Tapi takpelah.
Mama tu bukan teror sangat nak edit-edit gambo layout ni.
Bab komputer ni tangan mama jadi keras kejung.
Tunggu lah mama teror sikit.
Nanti mesti mama edit cun-cun belog ni.
Mama kayla kan supermommy.
Semua dia boleh buat.
Kayla tak pelik bila tengok mama sambil buai Kayla.
Masa yang sama jugak suap nasik ke abang.
Dan masa yang sama jugak sibok main Gtab sambil gelak-gelak.
Itu belom cerita mama sambil ambik test online accounting,
Sebelah tangan menyusu Kayla,
Sebelah tangan dok mencarik jawapan dalam buku akuan.
Gigih la mama.
Walaupon on spot test tu mama score 18/30 jerr.
Sebab kayla dah melalak nangis nak tido ngempeng tetek mama.
Itu sebab Kayla cakap mama tu supermommy!
:p

Itu cerita pasal mama Kayla.
Ini pulak pasal abang Mikhail.
Kayla ngeri sikit dengan dia.
Sebab ape?
Sebab dia suka gurau kasar dengan Kayla.
Selalu dia panggil Kayla ni...."attiikkk, atiikkkk" instead of adik.
Mebi lidah dia pelat ye lah dia kan kecik lagi.
Hehehehe.
Hari-hari dia nak cium Kayla.
Cium pon bukan slow-slow.
Sekali kasi cium berdentum kepala dia dengan kepala Kayla.
Bergegar otak Kayla ni unties.
Hai la abang.
Memula dulu Kayla nangis kuat, tapi sekarang Kayla da redho.
Kadang-kadang tu Kayla rasa sakit.
Tapi dah malas nak menangis.
Airmata je meleleh.
Sian Kayla kan?

Semalam lagi teruk.
Habis Kayla minum susu mama dalam botol.
Pastu mama letak botol kosong tu atas sofa.
Sedang molek abang datang terus amik botol Kayla tu baling.
Baling ke Kayla tau.
Mama dah tepis tapi tak sempat.
Gedeganggggg kena jugak kepala Kayla.
Benjol kepala.
Menangis lagi Kayla, unties.
Mama cepat-cepat taruk minyak atas kepala.
Sian Kayla kan?

Tapi Kayla tau.
Abang tu sayang Kayla.
Cuma dia pon belom reti melayu or takpaham bahasa lagi.
Sama lah macam Kayla jugak.
Masing-masing kecik lagi.
So, please kalo mama terbaca entry ni.
NO MORE ADIK for at least 3 more years okeh!!!
Siap highlite merah lagi, kalo mama tak paham taktau la.
Hehehehehe.
:)

Sekarang ni ramai jugak yang kata pasal kaler kulit Kayla.
Komplen abang lagi putih dari Kayla.
Alah.
Tu pon nak komplen!
Janji Kayla sihat tak sakit, sempurna sifat dan tubuh badan dah mencukupi kan unties?
Kayla "taint" sikit pada abang.
Biasalah tu, dah mama terkenan dekat Nabila Huda time tengok cite Teduhan Kasih.
Itu yang kaler kulit Kayla coklat-coklat sikit.
Mahal tau kaler kulit ni.
Taste omputeh tau.
Jangan memain.
:)

Eh, panjang pulak Kayla tulis ni.
Mama bz kat opis tu.
Keja mama menimbun sampai taknampak meja.
Harap mama jangan lupa pam susu untuk Kayla eh?
Kayla dah minum sekali teguk 5oz dah sekarang tau.
Tapi badan still langsing macam mama.
Erk!!!!...
Mama lansing kerrrr?
Kahkahkahkah.
Illusi je tu, dah beranak dua.
Nak langsing kat mana ntah?
Kat jari kelingking kot...!
Sori mama, Kayla terkutuk mama pulak.
Kayla tetap sayang mama, sayang baba, sayang abang, sayang opah, sayang achu.
Walaupon Kayla kerap buat amukan ablasa dekat umah sekarang.
Yela makin beso, makin cerdik lah kan?
Hehehehe.
:)

Ok lah unties.
Ini saja Kayla mampu tulis.
Nasib Kayla hafal password blog mama.
Senang nak hacked mama punya blog.
Kikikikiki.
Ape-ape pon semoga semua kawan-kawan mama hepi baca tulisan Kayla ni.
Kayla ade jumpa time unties datang melawat Kayla time raya aritu.
Kasi Kayla wet raye, cuit-cuit Kayla, cium-cium Kayla.
Nanti bebila ade masa Kayla enteprame lagi yek.
Psst! jangan gtau mama tau Kayla tulis dalam belog dia.
Kayla sudahi dengan serangkap pantun:
:)
all unties.

Pecah kaca, pecah gelas.
(habis lah pecah gelass, mama marah aiyokkk)
Pas baca harap berbalas :)


ni Kayla mase mude-mude.


ni lah Kayla sekarang Hehehehe :)

sharemy mama 
mikayla_aeesya

21 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

hehehehehe
comel je

mrs kayrul said...

kompius jap..kayla tulis entri nie...hehehe

achiek anis said...

haha....clever kayla....nnt tlg mama update lagi eh....

Aeen said...

panjangnye kayla type...hehehe...ye la kayla mama kayla memang supermommy....auntie salute la kat mama kayla....:D

Allene said...

ya ampun... manisnya coretan si comel kayla... =D
tersenyum2 untie baca. =)

mommycha, anak lin pun sama, tiap kali cium adik dia, gedegang kepala terhantuk. nasib sama2 hero. tak nangis plak adik dia.

erin said...

kayla, untie x smpt dokong kamu lgsung, sibuk duk ngejar abg aish yang mahal betul kakinya tu..pfftt

lia said...

ekekekeeeeee gelak goleng2 sorg2 baca n3 ni ;p

Aty_Fared said...

tak tau lah nak gelak ker nak kesian kat kamu kayla sebab kene ngan abang...hahahahaha...tapi the truth is..mama kamu memang supermom..mampu buat 3-4 kerje sekali gus..demi kamu dan abang...demi mase depan jugak..kamu jage mama elok2 yer.. alaaa...kamu cakap mama tak yah pegnan lagi sebab kamu nak manja2 jadi adik kan kan kan..tapi mama kamu nak kan kan kan sebenarnyer...untie dengar ritu mama kate nak kasi 5-6 orang lagi adik kat kamu kayla..besh ar..ramai kawan2 kamu...hahahaha...*eerrr....[mommycha..ritu aty dah mohon ampun maap kan...nanti datang beraye kat rawang aty mintak maaf lagi yer...heheheh]

Riana said...

alahai kayla sian kena buli abang,,

amirah said...

kayla, nanti selalu2 enterprem yer..

intandayani said...

Kayla da besar ganti Nabila Huda okeh..

yUmiE AzuRa said...

ni mesti mama kayla dlu selalu kutuk nabila huda kn??xpe kayla,even xputih cm abg,kayla tetap manis mcm aunty.eh!hahaha
owh lg satu,pesan kt mama kayla..klu agk2 malas nk design header blog letak pic kayla,ape susah.suh je mama upah aunty umie[Puan Pingu.RM 10 jee..mcm aunty yumie buat tu.huhu
bye kayla..

Umi Qi said...

Kayla dh pandai menulis belog mama ye sekarang hehehhe kelakar sgt auntie baca tang jangan ada adik kayla dlm masa 3 thn kikikikiki lucu sgt

Mr n Mrs Zaidi said...

comel la kayla nie...kita nak kawan dgn awak boleh...nme kita Daarisaa...sme umur jgk dgn awak cuma muda sebulan jer dri awak...hihihihi..kita sme la mcm awak, selalu kne gurau kasar dgn kakak kita tau.. pastu sume org tegur knp kulit kite "masak" sikit compare dia..xper la, janji kita sihat sudah kan... eh2, abang awak tu, mam awak dah cop untuk kakak kita tau....

Chekgu Azrine said...

Kayla pandai jgk buat lawaks mcm mommy dia..kehkeh

FieZaLieSa said...

comel la kayla...untie bc dr mula smpi habis asyik snyum jer.. =)nasib kayla sme ngan anak untie yg kecik tu, asyik kena ngan abg...redho je la..hehe

Wawa said...

Eh eh pandai pulak kayla mengarang ye...hahaha...
Tp kes kene baling botol tu mmg kne tnjuk kat daddy naila nih...haha

D Yatie said...

pedulikan je Kayla orang kata kulit gelap sikit..
kulit Nabila Huda cantik flawless tau! takper..
amik tang kulit je tau.. cekci cekci time tecik2 nih takper.. hewhewhew..

fifi said...

kekekeke...penat auntie gelak.sian kayla.sabar ye..

Mimy Hamid said...

cian adik kayla...takpe abang sayang tapi dia tunjuk cara gitu la...hehehe mama babah backup kite eh...muahh adik

UMIE SUE said...

anty bangga dgn mama kayla tau!!! superesuperrerr

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...