Iklan

Sharemyloves Geng!

12 October 2011

Susu oh! Susu

Dulu-dulu suka minum susu Anmum. Dulu-dulu tekak boleh terima Anmum rasanya. Tapi bila dah injak 5 bulan tekak rasa boring. Nak tukar susu lain. Itulah karenah ibu mengandung kot. Asal boring, asal tak sedap cepat-cepat nak tukar benda baru. Lepas Anmum, terus minum Mamil Mama untuk try rasa yang baru. Last-last terus melekat sampai sekarang!

Tapi nak cerita pengalaman bersama Anmum nih. Actually bila banyak company susu ber 'racing' promote susu ibu kepada wanita mengandung kat pasaraya, aku agak tertarik dengan stail Anmum jual susu. Baik gila nak mampos promoter mempromote kan brand derang nih. Termasuk lah Anmum...Siap kena isi form bagai dengan pelbagai janji manisnya untuk hantar free gift etc. Tuh yang semangat isi form tuh.

Hehehehehehe....bukan Anmum saja, Mamil ke, Friso ke, Enfa Mama ke semua akan promote cara yang sama, konon-konon kita nanti dapat pelbagai goodies free dari derang kan?..
So, Anmum nih aku tengok paling gigih la call customer, buat survey bagai. Tanya lah macam-macam serbanika soklan kan?. Sampailah derang gigih bebenor hantar gift kat umah. Seingat aku lah, this is my twice time dapat pamplets, dairy, free sample susu and frame gambar dari Anmum. Nicceeeeeee! and good job Anmum sales people!

Last week pon aku dapat lagi free gift dari Anmum. Gigih sungguh! so, macam biasa excited terlebih untuk tengok ape yang derang bagi. Ada dapat diary untuk 3rd trimester punya baby progress. Cun.....memang aku pun bakal masuk ke last trimester dalam 2 minggu lagi. Hehehehehe. Kali nih, dapat free sample susu Lacta Anmum untuk ibu yang freastfeed baby nanti. Tengok advance giler derang nih kan mempromosikan product derang.

Dan last week jugak ada sales people dari Mamil Mama call aku untuk survey! Yes!!!! best giles....Katanya nak mintak address office sebab nanti send gift kat rumah takde orang nak sign-sign?. Aik besau bebenor ke hadiahnye sampai kena sign and taleh letak dalam posts box ke? Bila aku tanya dia cakap...kena tunggu dan lihat ape hadiah dari Mamil Mama....kuikuikuikui...kalau setakat pamplets dengan susu free tayah lah kak, dah banyak sangat stok susu free kat umah aku nih haaa.....hehehee! Tapi kalau dah ada orang nak bagi kita amik jerlah kan? Kang sombong-sombong Tuhan marah lak...... Mamil mama nye sales people nih pun tanye banyak soklan, aku dengan confident nya jawab...Kak! no worries since I minum Mamil Mama Fine Choc flavour nih, saye jadi ketagih kot. Rasa nye memang sedappppp! Serious kak....
Agak-agak kalo aku bodek cenggitu dapat hadiah extra besar tak? kuikuikuikuikuikuiui....

Erm..tu lah cerita pasal susu nih yek....aku nih janji ada jek susu aku minum. Dont say no to MILK! nanti cian kat baby nak membesar bagai johan tak cukup kalsium kan? Kata nak baby healthy sokmo, so susu kena minum at least 2 times a day. Habit orang Mesia yang disogokkan dengan Teh tarik, Teh O, Milo, Neskepe Tarik pepagi nih yang butkan orang kita susah nak minum susu. Tuh yang kalo lawan bola ke, masuk sukan ape-ape ke, mostly kalah jek all the time. Kita nih kan kurus-kurus, kecik-kecik, halusssssss jek gen nye. Sebab ape? sebab ape orang Mesia kecik-kecik comel jek berbanding Mat Salleh yang tinggi, sasa, yang asyik menang jek masuk ape-ape acara sukan?
Sebab tak suka minum susu kah? Sebab terlebih makan sambal belacan kah?
Haaaa! lu pikirlah sendrik!!!!!

Tata.Titi.Tutu

tengkiu Anmum!

rupa diary yang aku dapat..siap ada 3D scan for each weeks! comelss....

Ada jugak reward programme for mommies!

ini stock travel susu aku..banyak tak? so each time aku travel ke mana-mana aku akan bawak 2 packets senang. Tayah le usung tin susu ke mana-mana. Cuma yang nih brand Enfa Mama...kureeng sikit rasa dia....

nih Anmum bagi gak..Lacta sample nanti untuk produce more milk for breast feed...

hari paling bermakna kan! berdebar sudahhhh.....

5 comments:

Mimy Hamid said...

lol kena isi form dapat gift ek...lalalala beli aje tak pernah isi patut la anmum selalu call tanya itu ini..huwaaaaaaaaa rugi...form kat dalam kotak tu kann

Natasha Farina Arifin said...

mimy: kenalah isik form cik kak..baru ler dpt byk2 gift..errrr banyak ker??? boleh tahan lah...tapi kena join reward program tuh lagi meriah...form? nanti sales girl yg juai susu tuh bagi dlm kotak xder rasanya....

Kathy Tuah said...

kakak sy pun penah gak dpt gift dr anmum..bgs kan dorang nye marketing strategy..

Natasha Farina Arifin said...

kathy: yeap derang nyer marketing memang bagus....memang terbaik lah berbanding dgn brand susu lain..huhuhhuhu

Hunny Kitty said...

banyaknyer stok..hehehehe

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...