Iklan

Sharemyloves Geng!

09 September 2011

Kek Berbelang Yang Tak Jadi....Stress Mak nak....

mase memula dalam tray kek, ingatkan sedap la hai..tatapi rupenya..adessss!

Hari tue...try buat kek sponge. Hajat nak hadiah kat mak erie. TATAPI....kek aku ter 'lembik' maksudnya kek aku tak masak kat dalam. Aiseh..puas aku ikut resipi kat plastik kek tuh. Bakaq kat oven dengan temperature yang diarahkan. Tapi still hampess!
aku nih kekadang tiba tahap seni tuh...berbelang-belang gak le kek aku hehehehehe...korang tau ke cena nak wat belang gini???

**
Dulu time buat kat umah mama ok jek. Masak cantik dengan lembut sedap, gebu-gebu. Nih bila dah tak masak bebetul... Alamatnya aku buang ke tong sampah saje. Ish. Bazir betul. Memang amalan syaitoonnnn! 
dari tepi nampak okeh siap merekah elok tuh tandanya macam dah masak ler tuh...

**
Erie cakap ala ape susah masuk le balik dalam oven. Masalahnya da masok dalam oven pon still dalam tuh lembik-lebik. Choiiiiiiii!
gambo dari atas agak ter 'over' cooked dah...tapi sekali potong amek ko, meleleh-leleh adunan aku macam gunung berapi...itulah kecik-kecik mama suh makan kismes byk-byk jadi pandai tanak.......!
**
Penat aku tau berdiri putar hand-mixer nak buat kek tuh!!!! Nih kes nak marah ke diri sendiri ke nak marah ke sapa pon tatau....hehehehe!
**
Gambo dah potong aku tak amek. Sebab aku menyampah! Kek tak jadi...
Hahahaha.
Boleh gitu!...lenguh tau kaki mak buyong berdiri lelama.....=(







3 comments:

rara pinkmafia said...

jd lah tu,cantek je.

Nyze 二ザ Crazee said...

if nak buat cake yang simple dan sedap, boleh buat yang ni --> http://www.nyzecrazee.com/2010/05/siri-bakal-menantu-vol5.html#axzz1XXMHfZXI

confirm menjadi. beofre take it out, jangan lupa cucuk guna batang lidi or any stick kat kek tu. if takde melekat, dah masak la tu. if ade, not cook yet. :)

Mama Likha said...

btul ke tk jadi....

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...