Iklan

Sharemyloves Geng!

22 September 2011

Is it boy? or girl?

Jumaat lepas. Cerita dah basi sikit. Tapi nak jugak cerita hehehe. Ok sambung balik... Jumaat lepas pegi monthly check-up dekat DEMC, jumpa Dr. Zamri, dokter kesayangan aku. Sebenarnya, tarikh dah terlepas sebab bertindih dengan check-up di Klinik Presint 3, tapi boleh walk-in. Kata swasta kan? 
Tak lama tunggu Dr. Zamri, after 4 patients tibalah turn aku. Berdebar sebab nak jugak suruh Dr. Zamri tengok dalam tummy aku nih baby boy ke baby girl. Dah menginjak ke angka 6 bulan budak tecik nih. Tapi belum tahu jantina baby. Bukan nye ape, daddy & mommy nak buat preparation beli barang nak oii...kang kalo baby boy, si mommy nih dah le gila kaler pink..semuanya dibantai kaler pink hah! anak aku tuh jantan..dah pulak nampak akward pelik anak aku nak jadik fonen..hehehehe!
Tapi takpelah yang penting baby sehat, membesar bagai johan, cukup sifat dan jadi anak yang soleh kan?. Dr. pun cakap semua ok, dan dah pun set other appointment untuk scan 3D di DEMC 14/10 nih. Yeay! Best nye...nanti dapat tengok baby puas-puas kan...Check-up kali nih pun dapat cd, Dr. Zamri rajin sungguh save movements baby dalam cd. Puas rasa nya tengok dia gerak-gerak. Syukur..alhamdulillah! Daddy macam biasa..ternganga +____+
Macam tu sajalah cerita check-up di DEMC. Rasa macam lain sangat..warm welcoming by all nurses & doctor memang best la...Even kita ada any prob's regarding pregnancy pun doctor akan explain one by one. Dan suggest itu ini pada kita untuk next step. Memang aku sangat rekemenkan sesapa untuk check up di DEMC. Bukannya ape, if ada duit lebih sikit dan untuk kesihatan kita dan baby tak ada salahnya kita melabur untuk check-up kat situ. Memang berbaloi-baloi..hehehehehe! (yelah...dah laki ko keja DEMC kan?)....hehehehehehe
Dah abis cite check-up, malam tuh pulak ada open-house kat DEMC. Hehehehehe...So, sebab laki aku keja kat situ jadinya, aku pun follow sekali lah pegi open-house tuh. Meriah ko! Berduyun-duyun yang datang sampaikan pesakit kat ward pon turun makan satay bagai...hehehe. erie macam biasa mengendeng kat kambing golek saje. Tak abih-abih dengan kambing dia. Aku cuma makan SALAD.....phuiii! jangan pecaya, aku makan nasik beriyani, ayam masak merah, daging rendang, satay, kuah kacang dengan puding manggo. Sedap! hahahahaha!. Berat badan belakang kira......
Itu sajalah nak cerita. Esok dah final exam. Cuti lagi. Minggu nih banyak cuti sebab demam, demam, demam. Sorry bossss....Ok. cakap banyak tarak guna. Nak mintak kengkawan doakan kejayaan aku esok ye. Aku nak MENDUDUKI paper Macroeconomy nih.! Semoga berjaya untuk ibu preggie 6 months ini menduduki final exam...Insyallah...Amin.
dalam O&G clinic sempat aku snap sebelum jumpe dokter zamri

very spacious and clean-clean evironment....

daddy pon tunggu nak tengok baby before scan

mommy macam biasa lipsetik merah menyala walaopon hanya nak jumpa dokter hehehehe...

sampai ternganga laki aku nak makan kambing golek....

suasana di open-house DEMC

ok. baju re-cycle. dah tak muat baju lain..hehehe

makan eskrem mesia laki aku nih....

pemandangan dari tepi 6 bulan pregnant..phewwww!

posing lagi...

ada pentas karaoke segala.....
ini lah makanan orang mengandung  yang sesuai di makan pada open-house...hehehe!
p.s: ada banyak cerita nak story mory tapi tak sempat upload picture sebab bateri camera dah abis, next week kita bercerita lagi ye...Tatatatatatata!

3 comments:

Mimy Hamid said...

6 bulan perut dah naik..bestnyaaaaaa.....akak 5 bulan kecik je...tapi baby normal...jantina dah nampak jugak...hehehe ada telor la...geng bola papa

Ely Hasrul said...

hamboiii cantekknye ibu mengandunggg.. nih yg pasa nih nk kena mekap bile jumpa gynea nih hhahaha

i yg next week br nk masuk 4mths pon gynea tadik (elok plak td mmg checkup) sebok nk tgk jantina. dia plak yg over excited haha

Natasha Farina Arifin said...

KAK MIMY: perot dah overweight naik ler kak dah tatau nak buat cena...yeke? geng telo? hehehe boley tgk bola dgn papa dia tuh nanti sioknye.....kite tatau lagi kak..dia nyorok2 ar....sedeyh!
ely: hehehe.cantik ke? tengkiu2x....tu lah jumpa gynea ke umpe nurse ke kna make up lebeyh skit ...baru dapat diskaun hahahaha!

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...