Iklan

Sharemyloves Geng!

21 March 2011

Steamboat Punya Cerita...

Salam.
Okeh today mau cerita pasal besday celebration.
Tapi kena bertafakur sekejap (pasang bendera setengah tiang dulu) sebab camera digital sony cybershot hilang di Hot Balloon Festival semalam
ucap takziah kat kamera aku!
=(
okeh,
buang nada sedih, gear up nada ceria!
hehehehehehe..

Sabtu malam minggu,
kami sekeluarga telah berjaya menyambut besday aku yang
ke- 30.
huyooooo! dah 3 series lah pulak.
Makan beramai-ramai memang best, selain family kami family mak teh & family mak uda erie pun ada sekali.
okeh total of us = 15 orang kot.
My SIL dari awal dah pun booking tempat kat Seri Segi Steamboat Restaurant Sek. 20 Shah Alam tuh.
so memang dah ngam-ngam seat untuk kami sekeluarga.
sambutan besday aku ini dimeriahkan lagi dengan hadiah berupa sebijik kek Choc Strawberry by SR.
~lalalalala~
sedapppppppp sangat-sangat.

Okeh bercerita pasal steamboat ini,
mungkin a few of us tak suka steamboat kan?
jangan risau di restoran ini terdapat juga grill, goreng-goreng dan bakar-bakar.
memang semuanya sedaappppp!
antara menu yang terdapat disini,
semua bahan-bahan untuk steamboat,
udang, sotong, ketam, kepah, lala, kerang, dan mentarang???
huiks....
apokah itu mentarang?
aku sendirik pun tak tahu sehinggalah melihat dengan mata kepala sendiri 
huhuhuhuhuhuhuhuhu!
seriuosly it's delicious....

yang bestnya macam menu bakar-bakar,
pengunjung restoran dibenarkan membakar sendiri menu pilihan hati mereka,
contohnya: Abu ambik ayam, sotong, udang
so Abu kenalah bakar sendirik kalau Abu nak makan ayam, sotong, udang yang Abu ambik tadi...
itu contoh saja,
tiada kena mengena yang hidup ataupun yang mati,
kang Abu sentap pulok doh....ish...ish..ishhh!

orite untuk pencuci mulut ada eskrem,
suka hatilah nak makan berapa tan, kilo matrik eskrem tuh pun,
janji makan sampai kenyang.
semuanya self service,
jadi kurangkan rasa malu kalau nak makan okeh,
sebab kat restoran ini dikira kepala bukan dikira berapa harga sepinggan makanan.
sedikit info, untuk dewasa herga  RM25.00
kanak-kanak herga RM12.00

berbalik kepada kisah besday,
wow!
macam tak percaya pulak bila satu family aku menyanyi lagu besday dengan penuh semangat kenegaraan.
terharu tau,
semuanya menyanyi macam ni,
hepi besday to u, hepi besday to u,
hepi besday to makngah tasha....
hepi besday to uuuuuuu.....
yeayyyy....
clap your hand....
clap your hands.....
aku pulak dengan bangganya meniup lilin...
dek kerana dah 20 tahun tak tiup lilin atas kek besday,
jenuh pulak lilin tuh tak padam-padam even aku dah tiup sikit punyalah kuat.
cit!
buat malu sajork.
kuikuikuikuikuikuikuikuikui....

teruja sangat bila potong kek,
rasa nak nangis pun hado.
terima kasih mak, abah, suamiku, kak Jue, abang hazri, iera, hani zaara, mak teh sekeluarga dan pak uda sekeluarga untuk meraikan besdayku ini.
and thanks also for the besday gift!
=)
beruntung aku dapat family in laws yang tersangatlah baik begini.
tolong jangan berdarah idong yer kawan-kawan (bak kata cik wawa)...
hehehehehehe!
oklah itu saja,
nak pi buat appointment jap dengan bomoh Siam,
tengok dalam mangkuk aiq jampi sapalah yang panjang tangan curik kamera aku tadik!
choiiiiiiiiiiii!
tak ku halalkan donia & akhirat...
~lebur sudah gambar satu family pegi tengok balloon...ya ampun!~
=(   =(    =(

that's all folks!
tata.

it's my birthday cake!

me, hubby & haniey...

tengok tuh teruja-teruji aku tiup lilin kannn????
sekali lagi aku terover teruja bila orang nanyi lagu hepi besday..siap tepuk tangan bagai...hihihihi!

this is half of the food...nyum2!
siap leh bakar-bakar huhuhu...tengok suamiku sengih sampai ke pipi!
dari atas: udang nyum!, ayam nyum!, daging nyum! dan mentarang nyum!

my best ever day....! love you guys kuat-kuat...=P
lagi sekali nak...
tata!

*nak tau kek mano tompat ni, sila tinggalkan komen ando yo...!*

4 comments:

AkmaFaizal said...

ha..kat mana tu?boleh gak aku pi mengkedarah..eh jap bukan makan darah yer..makan-makan kat sano..yeah..giler melantak gak aku ni..selain gile giveaway,contest-montest n lucky draw..jomlah join sama..

ko nak tiket free wayang tak?aku ade dua nih..hehe

Natasha Farina Arifin said...

kema: kat Sek.20 Shah Alam..phui best gilak mkn2 kat cni.huhuhuhu ko tak tagged aku pon? seganlah nok join..lgipun semua contest ibu2 aku belom jdik ibu haruslah sedih..=( asik contest anok jek..huhuhuhu tix wyg? citer apokah???

Alida Ali said...

Happy belated bday...

Natasha Farina Arifin said...

alida: thanks dear...=P sudah tua nih...3series sudah...kuikuikui

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...