Iklan

Sharemyloves Geng!

04 March 2011

Orang Sakit Kena Makan Nie......

Salam.
sakit itu dugaan bagi manusia.
sudah lama rasanya aku tak sakit.
 sakit kali ni, lain macam rasanya.
macam nak terburai isi perut, dengan demam lagi, dengan badan lemah lagi.
ada orang kata....
"alah! mengandung lagi kot?"
hello?hello?hello?
terlupakah kamu-kamu orang bahawa aku sedang berpantang dan tinggal lagi 2 bulan untuk pantangku itu berakhir.
bila duduk dirumah dan sakit segala macam benda mak nenek tak kena,
bangun salah, tidur salah, jalan salah, duduk salah, buat kerja salah....
hai! semua rasa tak kena.
time makan paling parah beb...
ingat mulut nih ada selera nak makan ayam golek minangkabau? nasi mandi Arab? mee udang kuala sepetang? roti nan Cheese Sek. 8 Shah Alam? atau Pak Mal nasik ayam kah?
semua itu terasa macam....huish! tak da selera!!!!!!!
Hari ini, jumaat dengan gagah perkasa aku buat lunch sendiri,
kalau bukan nak buat sendiri takkan nak suruh 2 ekor ikan kapi aku ketung-ketang-ketung-ketang masak kat dapur kan?
jadi ini saja yang terpikir di kepala otak aku....
*Bubur Nasi*
- lauk ayam goreng, ikan bilis goreng, sup & sambal kicap!
so, tuan-tuan & puan-puan inilah hasilnya....

bubur nasi kesayanganku..mari kita berdating berdua...
ayam sudah dicarik-carik supaya senang telan & terus hadam...
pelengkap hariku bila sakit..yang hitam tuh cili padi ditumbuk + kicap chap kipas udang!


beginilah bubur nasikku bila ditambah sup ayam....

beginilah pula bila ditambah ikan bilis & sambal kicap...
taruk ayam sikit banyak-banyak!

muka orang sakit..aurat tetap dijaga, jadi aku lukis rambot afro kaler blonde! hehehe sexy u!

bila lagi nak tukar kaler rambot jadi blonde...hehehehe!
orang sakit macam ni lah kan?
tanak tidur atas katil..paling best atas toto depan tv sajork!
Itu sajalah yang dapat aku coretkan dikala aku sakit,
tapi hati tak tenang teringatkan kerja di opisku...
hai..hai...hai...
dah kalau sakit takkan pulak nak kena datang opis & buat keja kan?
kalau pengsan? tertungging? terbalik? tertiarap? tersungkur?
hah! sapa yang nak bertanggungjawab?
dunia-dunia....apa yang dikejar sangat ini...

bye!

*sapo  nok resipi....angkat tangan?*

3 comments:

Ely Hasrul said...

sedapnye bubur tuh!!!

get well soon!

Natasha Farina Arifin said...

hi ely...sedap lah tuh..sedap kat tekak org demam mcm i nih...nak ker? hehehehe! thx darl...

WaWa_EzRiLL said...

get well soon..(padahal dah lama entri nie) pasal toto depan tv tu hang sekepala ngan anak aku... wakakakakaka

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...