Iklan

Sharemyloves Geng!

18 March 2011

It's Friday Folks!

candid..half of family picca!

Salam.
benarlah hidup manusia ini kadangkala dilanda badai ombak,
kadang-kadang ombak kecik,
kadang-kadang ombak besar sikit,
kadang-kadang ombar besar,
kadang-kadang ombak Tsunami.
tetapi hidup perlu diteruskan.
sedih sikit-sikit tak apa.
sedih itu rencah kari kehidupan.
balik-balik bila terpikir semula,
adalah lebih baik kita mengangungkan keluarga sendiri kan.
keluarga yang menjadi tempat bila kita ada masalah, ada kesusahan.
bukan setakat bila happy mappy lappy saja bersama keluarga,
bila susah dan sedih keluargalah tempat mengadu kan?
kadangkala aku terfikir balik...
wah! bestnya kalau baba aku masih ada.
kalau ada orang buli aku,
ada orang buat aku menangis,
ada orang jaki, dengki, sombong, khianat dengan aku,
mesti baba aku boleh defend aku kan?
tapi itu hanyalah mimpi...mimpi semata.
hari Jumaat ini, walaupun jadi hari penghulu segala hari kita kena berkatkan diri kita dengan bekerja.
bekerja dengan ikhlas dan tekun,
work smart lah.
bukan nak datang kerja, menung sana, menung sini..
apekah?
memikirkan masa hadapan kah?
kita kena bersyukur bila kita kerja hanya sebagai kerani...kerani cabok saja.
makan gaji setiap bulan.
ada satu sumber menyatakan pada aku semala.
untuk menapis inteview ke jawatan Pembantu Am Pejabat (PAP, opisboy, pembantu pejabat, mat despatch)
di Kementerian Pelajaran Malaysia permohonan yang diterima adalah seramai 70 ribu orang!
OMG!
bayangkanlah tuan-tuan dan puan-puan..
betapa beruntungnya kita ini?
jadi jangan sia-siakan peluang untuk berkhidmat untuk negara tercinta.
jangan jadi ulat dalam batu.
merasakan diri hebat, kalau tak bersungguh dalam kerja, tak bersungguh dalam menunaikan tanggungjawab tetap dapat gaji bulan-bulan untuk menampung kehidupan...
apekah?????
fuuhhhhhhh!
hembus nafas panjang-panjang..
luahan rasa hati kalau tak ditulis panjang-panjang memang rasa tak feel, tak emosional, tak rasa siok.
lagi satu ucapan TERIMA KASIH...
jarang sungguh ucapan ini didengar sekarangkan?
apa salahnya kalau kita membuat sesuatu kebaikan kepada orang,
dia membalas dengan terima kasih....
dan bila dia pulak buat kebaikan pada kita,
kita tetap hulurkan ucapan yang sama.
"erm..terima kasih SURAYA HANI"
selalu membantu tika aku tersangatlah sibuk.
terima kasih cik wa,
terima kasih semua.
berbalik kepada cerita keluarga,
asyiklah aku promote family sebelah erie,
ada orang tanya...
"eh! tasha gambaq family sendiri mana?"
hehehehehehehe.
satna aku nak mempersembahkan gambaq family ku yang terdiri daripada pelbagai latarbelakang kerjaya yang berbeza tapi tetap mempunyai dua persamaan yakin;
(a) menyintai SAMBAL TUMIS IKAN BILIS buatan mama.
(b) masing-masing memakai gigi besi!
adik kedua: MOHD AZRIE @ ANGAH @ GE 
angah..

kerjaya: Pegawai Imigresen
ulasan: meminati team Chealsea, dan baru berkecimpung dalam MLM hehehehe, masih bujang, pakai gigi besi kat gigi. hobi suka makan, sebat semua saja makanan depan mata hehe!
adik ketiga: MOHD HAKIM @ PAK KIM @ AKIM @ HAKIM Mahkamah Syariah
akim..

kerjaya: Supervisor di sebuah syarikat minyak....+ pelajar UiTM sepenuh masa (Degree in Corporate Administration)
ulasan: die hard fan Chealsea jugak, ada iras-iras muka Nabil RL, baik hati, pakai gigi besi jugak. Pak Kim juga ada Diploma in Culinary Art, UiTM shah alam. tapi yang aku pelik tak pandai masak pun????
adik terakhir: SITI NADIAH @ NADDY  @ ADIK INTAN @ NADIAH @ NAD @ ADIK
adik..

kerjaya: baru habis graduation dan bekerja area rumah di Parit Buntaq.
ulasan: minat sangat dok update status di FB, 5 minit sekali update status, pakai gigi besi, pandai belit-belit shawl kat kepala dengan pelbagai style, rajin mengemas rumah tapi tak reti masak...hehehe!
itu antara yang dapat aku coretkan pada kali ini,
walau apapun terjadi aku tetap berbangga mempunyai adik-adik sebegini,
cukup sifat dan tiada cacat cela.
semoga impian yang CEO kita sudah rancangkan akan berjalan dengan lancar bulan MEI ini okeh?
can't wait to meet them again!
yeay!
that's all folks...
ini aku & erie. muka ku seakan sapa ntah..sama macam adik yang mana?

akim and angah

menyerlah kaler biru ini...
adik dan sepupu...

bujang-bujangan buat ape ntah tu???....

tata!

8 comments:

Mimie said...

adik yg no 3 tu banyak nya nama samaran.. hahaha
lululalola jangan lupa.. hihihi

Natasha Farina Arifin said...

MIMIE: YUP BETOL2..HUHUHUHU..lupa lak tang lululalola tuh..hehehehehe!

amirah said...

macam muka nadiah!

its naddy. said...

amboi2 sedapnya dok mengata...haha

Natasha Farina Arifin said...

amiraH hehehe mcm muka nadiah yer? kuikuikuikui... ramai kata tak sama...tapi sama gak eh?

Natasha Farina Arifin said...

naddy: kuikuikuikuikuikui ini pujian bukan mengata lah..hehehehehe

WaWa_EzRiLL said...

tasha ko bila nak masuk team kitaorg (tetiba jd satu geng lak ngan adik2 ko) hahahaha tanya cik CHELSEA.. tetiba aku sedey baca entri nih.. sebab aku selalu panggil hang gigi bunny.. pastu yg duk perabih sambal ikan bilis hang

Natasha Farina Arifin said...

wawa: ingat nak masuk chealsea gak..tapi takut kna sumpah dengan team man utd, kang tersilap langkah masuk group yg lebeyh corot payah tuh..kuikuikuikuikui..wa, bab sambal ikan bilis no hal...ban gigi bunny gak no hal okeh wa.

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...