Iklan

Sharemyloves Geng!

23 February 2011

Mengimbau kenangan lama...bercuti bersama keluarga tercinta!

Salam.
sedang molek aku buka folder-folder gambar aku.
tetiba muncul satu folder kenangan lama.
hehehehe.
time aku masih bujang trang-tang-tang!
time kami sekeluarga bercuti ke cherating.
definisi keluarga di sini termasuk, aku, adik akim, sepupu, mak sedara, anak sedara dan jugak bibik.
hehehehehe. malas cerita banyak....
layankan aje gambar ini.

 *me & adik,sepupu, untie gee*

 *tudia ramainya kaum hawa*

 *makan time*
 *mata besaq pon leh jadi sepet..panas punya pasal*

 *pakwe lama..eh! bukan adik ku daaa...*

 *yeah!! UNO time...nampak x (t-shirt biru) aku tergelak besar tuh, gelak orang menang!*

 *hat baju kuning tuh bibik..harap maklum..glemer bibiknyer tudung yer bik?*

 *baju kuning nih bukan bibik tapi pengasuh jer...*

*tuh dia cik mimie (masih bergelar cik sewaktu kejadian ini) bersama budak yang spek tak padan ngan muka dia...*

ape-ape pun, aku selalu bermimpi bilalah nak berfamily gathering lagi.
kalau dah semua pahaman berlainan agak susah untuk bersatu macam dulu.
kadangkala bila terdapatnya perselisihan paham antara family, kita akan berusaha untuk menyatukannya kembali,
bak kata pepatah air dicincang tak akan putus.
well! ini antara picca yang pasti menjadi kenangan ku sampai bebila.
wahai semua orang, sayangilah keluarga anda, sebelum anda kehilangan salah seorang daripada mereka.
seperti aku yang tak punya baba....dan aku menyesal kerna tidak sempat menghabiskan hidupku ini bersama baba yang aku sayangi =(
kalaulah dapat ku ulang masa...aku nak doa semoga baba aku kembali dalam hidup aku,
dan dapat menimang cucu pertama didalam dakapannya.
Untuk baba, wherever u're...
u should know that I oweys love u wit all my heart
&
we do miss u, Allahyarham Arifin Bin Hj. Abdul Hamid! 
-al-fatihah-

6 comments:

Cho Zila said...

salam...
memang mengimbau kenangan betoiler...
berbeza fahaman? berdoalah semoga apa juga ikatan kekeluargaan akan kembali mesra bagai dahulu

Mimie said...

cisskekkk... vain gila muka gmbaq yg last skali tu..hahah awat muka cam tak mandi je time nih. muskilll

Natasha Farina Arifin said...

salam awak..tulah kan bila sudah tiada sefahaman haruslah banyak pendapat yg berbeza...itulah dia persengketaan. tapi harap semuanya akan berakhir...adik beradik kan nama pon..hehehe!

Natasha Farina Arifin said...

mimie: wahahaha..itulah kan....muka belum mandi tapi odw nak mandi terjun laut tuh...hehehehehe..kenangan oh kenangan cik mimie & cik tasha kan???

mamaJong said...

al-fatihah wt arwah baba awak...
...
bile dekat kite jarang nk hargai kan...tp bile dh jauh, dh xde, baru la kite sedar dan rindu sesangat kat diorg kan...Ya Allah, sdey nyer perasaan itu...
setakat ni, Alhmdulillah..family terdekat sy masih ada dan sy bersyukur kerana itu.
..anywy, awak harus tabah k.....janji kenangan2 indah tu tetap bersemadi dlm ati...
idup mest diteruskan=)

Natasha Farina Arifin said...

mamajonG: hehehe..itulah kan, bila duduk sendirian teringat pulak rasanya. sedih gile time i nikah pon my bro yg walikan i...sgt2 sedih woo...tapi kini semua dah tgal kenangan...sebak bila tulis entri nih bila gembira + SEDIH BERCAMPUR BERSAMA....yang paling penting setiap manusia harus kuat hadapi dugaan kerna...dugaan itu makanan manusia...yer tak? ok thx for dropping a comment tau!

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...