Iklan

Sharemyloves Geng!

25 February 2011

Buang yang keruh, ambil yang jernih....

Salam.
Kalau ada berkaitan dengan jernih dan keruh,
harus ada persamaan dengan air kan?
Yes...
air adalah 'land resources' yang diperlukan oleh manusia.
tanpa air, kita semua akan berbau macam Dollah Hapak,
sebab tidak mandi....euuuwwwwwww!
air juga berperanan sebagai penghidrasi kepada manusia.
yela, dah minum air itu untuk memberi bendalir kepada badan supaya, badan sentiasa terhidrat.
bab guna palsapah sains memang aku teror untuk merapu.
hehehehehe.
antara kegunaan air yang lain, boleh cuci pinggan, baju, basuh kereta, siram pokok bunga, untuk air dalam akuarium ikan kita, lagi...lagi... hah!
untuk bermandi manda, contohnya, kat Sunway Lagoon tu, kat Sungai Congkak, kat Port Dickson pun ada banyak air.
tidak kiralah air itu berperisa masin, masam, manis, tawar, kelat, payau, hatta manis-manis buah sekalipun, air adalah keperluan dalam hidup manusia.
Tudia...mukadimah aku.
Ini kalau exam SPM boleh score markah penuh kat introduction saja.
huahuahuahua.
Isi karangan pulak.
Kenapa aku memerlukan air?
1) untuk mandi pagi
2) untuk basuh akuarium dan isi air akuarium 
3) untuk basuh baju aku & erie
4) untuk memasak
5) untuk memcuci pinggan
6) untuk minum dikala tercekik
7) untuk mop lantai bila buat spring cleaning
8) untuk erie simbah kat muka aku, bila aku lewat bangun...hehehehehe!
Topik pada hari ini ialah :
sejak dulu lagi, aku sangatlah liat nak bangun pagi dan mandi.
bukan takat mandi pagi, mandi petang, mandi malam, mandi tengah hari, mandi subuh pun malas.
habit@habitat ini bermula sejak kecik-kecik lagi.
tambah pulak bila tengok air sejuk....mak ai!! memang aku pikir-pikir lah dulu nak mandi ke idak?
mandi ke idak? hehehehehe
mama pesan, curah air dari kaki dulu, lepas tu baru naik ke badan...tapi tetap petua itu tidak boleh diterimapakai.
kesannya tetap sama: CEJUK!
so, kini dengan adanya water heather baru. tak payahlah aku pepagi bagun masak air kat dapur....lepas tuh bawak baldi dan campur ngan air sejuk baru mandi.
takkan nak mandi curah terus air panas menggelegak atas kepala aku...hah! itu kes dera tuh.
huhuhuhuhuhu.
inilah dia, teman baikku yang kedua selepas didie....

bila mandi malam-malam dah tak takut lagi sebab ada abang joe sebagai peneman...!
 
nama sebenar: joven
nama timangan: abang joe =)
asal: kedai lektrik kawanku, seri kembangan, selangor.
status: "it's complicated"
hehehehe. 
dengan adanya abang joe, hidupku lebih teratur, lebih suka mandi dan suka ber YOGA lebih lama di dalam bilik airku. hehehehe.
namun begitu, aku tidak melupakan pancuq@shower lama ku. 


 tak aci kalau letak pic abang joe saja...harus letak pic abang apit sekali....miss u already =(

nama sebenar: paip@shower besi bentuk kiambang
nama timangan: abang apit
asal: asal usul tiada diketahui
status: single
aku tetap mengingati setiap jasa abang apit padaku, aku simpan elok-elok dia dalam stor umahku, sebab aku masih sayang kan abang apit ku itu...hehehehe
itulah antara cerita paip lama, paip baru dan air yang sama-sama memerlukan.
PENGAJARAN NYA:
bila kita sudah ada BMW yang baru, 
jangan sesekali lupakan MyVI yang lama.
kerana tanpa yang MyVI lama...tiadalah BMW yang baru.
tak paham ayat ku?

LU PIKIR LER SENDRIK!
hehehehehe...adakah ini gurauan @ satu kebetulan?

bye!

12 comments:

Mimie said...

kenapa tulisan blog anda jadi sebegini?
malam ni mama kami sampai. esok nak pi rumah maklong tgk tok. jomsss

its naddy. said...

dah ada BMW? amboi amboi amboi,dasatt nokkk..hahaha

Mama Likha said...

wah font bru tantek, berulat2 gtu...

eh dh pkai bmw erkk

Natasha Farina Arifin said...

mimie: tadi under construction hehehehehe esok nak pi umah m.long kui berapa? pm kami na....

Natasha Farina Arifin said...

naddy: yele nok..ko hado? ko mampuuu????hehehehe bmw mainan jer nok! hehehehe

Natasha Farina Arifin said...

mamalikha: tuh tadi test sajork...bmw hehehe? bmx adooooo lah.....hahaha! myvi jerla i xmampu mcm u..uwa!!!

rizwan's sweetheart said...

myVi menjadi BMW? kelas!!!

jemput singgah blog fda. ada entry pasal pahala terakhir seorang isteri. sedih...

Natasha Farina Arifin said...

ok dear...nanti saye jengok tau..tunggu....
hehe bmx jerlahh yg basikal tuh,,...

AkmaFaizal said...

wah3..best3..asyik2 skandal terbaru je ko ek. sok2 ngan sape plak..ramai tul..ngeh3..

nnt boleh tumpang mandi kat umah hang.kuikui :P

Natasha Farina Arifin said...

kema: hehehe skandal lah...anak belum ada takpe nak pasang reramai..hihihihihihi

WaWa_EzRiLL said...

weh nok..ko beli abang joe dapat percuma bmw ker?
XOXO ahaks!!!!

Natasha Farina Arifin said...

wawa: weh nok..ko tatau ke beli abg joe dapat 8 bmw percuma..nak satu? aku boleh bagi nok.... kaler ape? kaler rainbow mau? hehehe XOXOXO!

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...