Iklan

Sharemyloves Geng!

18 February 2011

Bercuti & ber...lajar!

Salam.
Esok kan dah hari Sabtu pastu dah Ahad.
Selalunya kalau berhujung minggu sekalian rakan taulan suka keluar dan spent time dengan famili.
tapi jika ada komitmen yang yang lebih komited seperti jadi wife + student
= 2 in 1
sangat limited masa itu.
memang masa itu emas, berlian, batu delima sakti, zamrud, emas putih, zhulian dsb.
pengorbanan terhadap masa sangat banyak.
banyak sangat.
setelah 5 days in-a-row kena bangun pukul 5.30am setiap hari untuk ke pejabat,
sabtu kena bangun awal lagi untuk ke rumah MIL.
dan ahad lagi kena bangun awal lagi untuk terus ke kelas.
bila nak rehat.
sebab itu bila hari monday muka macam bahan buangan manusia.
jangan lah asyik komen itu.ini.begitu.begini. tasha.
bukan komen atau mengeluh tapi betul jugak bila lah masa aku berehat?
cukupkah masa tidur kita sebagai waktu rehat?
macam mana pulak kalau kita tidur pukul 2 am semata-mata untuk siapkan homework yang memerlukan kecerdasan otak, kreativiti yang tinggi dan akal yang tip-top?
masa untuk berehat itu penting.
sebab itu bila my secret lover, Mama Ikha ckp "jom cyg kita pegi bercuti".
aku rasa macam memang perlu.
tapi bilanya itu ngakk tahu dong!
dengan kelas dihujung minggu, dan melewati alam peperiksaan akhir yang around the corner ini, aku rasa...
"hei..bila aku nak bercuti ni?"
"dapat pegi PD pun tak pa aih"!
tapi masalahnya BILA?
berat hati nak tinggalkan buku Prof Madya Dr. Maimunah, Human Resources Management by Oxford Press, berat hati nak tinggalkan buku Mr. Devidas Ramachandran, Microeconomics by Oxford,
lagi berat sangat-sangat hati nak tinggalkan buku Accounting by UiTM .
yang mana mereka ini memerlukan perhatian yang rapi dan teliti dari aku.
harap semua orang paham kenapa tiada gambar aku & erie berposing dipantai sana sini, atau di atas bukit itu ini, atau di sungai itu ini kerana aku yang ada komitmen lain yang lebih berat.
Berbaloi bersabar dan berusaha untuk komitmen menjadi pelajar ini.
Sapa tak suka bila result keluar dapat pointer..
4.00, 3.99, 3.98?
sesungguhnya, aku hanya mampu dan sempat bercuti di hujung minggu di
UiTM Shah Alam..sajork.

*ada sekeping pic harimau malaya tengah posing, gambar tahun 2010 kekdahnya*

hehehehe.

bye!

No comments:

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...