Iklan

Sharemyloves Geng!

29 November 2010

My Best Fren Ever!

Hari itu saye jalan-jalan.
Perot saye lapar jadi saye ketemu "kawan-kawan baik" saye ini.
Kawan-kawan baik saye ini semua hebat-hebat belaka. 
Ada banyak spesis kawan baik, ini antara spesis yang bakal pupus tidak lama lagi kerana keterujaan saye bersama kawan-kawan baik saye ini.
*kawan baik pertama* (frenship forever)
*hi name saye donat krap krup krip*
*inilah namanya kawan baik yang sejati* (nasib baik tuh kotak, kalo bukan nak gak aku NGAP!)

Jalan punya jalan bila sampai di rumah kesayangan hamba, terasa nak jumpa "kawan baik" lagi.
"Kawan baik" ini agak keras berada dalam freezer, jadi lembutkan letak atas pan dan 
*lalalala lilililililili lululululuululalola*
*kawan baik kedua dunia akhirat* (sayang sokmo)
*hi name saye cik kiah beger*
*eh..eh saye ade kembar namanye cik piah beger*

Jalan punya jalan (gile ekau pusing jalan-jalan dalam rumah ke?). Rindu betul nak jumpe kawan baik nih. Hai..lama sungguh tak jumpe kan? Rindu serindu rindunya...Lalu saye sms kat beliau. 
"Hello cik kerabu biru datang le umah saye, rindu kat u la sayang.... hang nak tengok dak tuh Zhulian hat baru, baru kuaq katalog semalam.."
*kawan baik ketiga, agak lama terpisah kami berdua*
 (peminat emas zhulian nombot satu)
*cik kerabu suka pakai baju biru..dia datang besame anak-anak nya*
 *cak-cak biru mata hitamku*

 Tiba-tiba pulak, teringat dekat kawan baik keempat. Sayang woh kat dia nih. Tapi dia garang mebi ada banyak cili padi kot, tu yang garang semacam tuh. Nama dia cik yam. Cik Yam minat kat shahir. Amboi kalau tengok shahir gigi besi itu, dok depan tv sampai ternganga mulut.
*cik yam sedang berposing maut* (sayammm cik yam)

Cik yam kata nak cari sampai jumpa calon suami macam Shahir. Hari-hari dengaq lagu kebahagiaan dalam perpisahan pun takpa. Tak kisah. Tapi lately cik yam geram, meluat, menyampah, dengki syaitoonnnniraajimmmm dengan Kak Ita Che Wan. Sanggup yu merampas shahir dari cik yam...
How dareeeeeeee yu kak ita bulu mata pelsu? how dare yu?

Itu saja cerita kawan baik saye. Sejujurnya, ramai lagi kawan baik saye. Tapi yang penting kawan baik itu tidak perlu menyakitkan hati kita, tidak perlu menikam dari belakang 
(guna pisau ke, garpu ke, jarum peniti ke, gunting ke, cangkul ke)
Yang penting kawan itu sanggup bersama dalam susah dan senang. Jangan bila ekau buat lawak boleh, time aku bahan ekau, buat lawak dengan ekau hamboi terus putus tali rapia persahabatan. 
SENTAP gitu.
Saye pun bukannya hebat dalam bab bersahabat. Tapi baik bersahabat dengan suami, anak, ibu, kaum keluarga terdekat. Lagi senang tak dak nak sakit hati kan?kan?kan?
Wokeh sudah, sudah, sudah kang tak pasal-pasal mengalir airmata pulok.
Hehehehehe. Apeape pun berkawan dengan makanan sebagai bestpren itu best.
Best. best dan best.

*muncung kuda buat sangkut baju*

Salam hormat & jumpe lagi.

2 comments:

cute_green said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Natasha Farina Arifin said...

cute_green...sori geng..terdelete nak reply nih. lemak berkilo tanda hati gumbira....kang kurus sgt kata suami xbgi cukop mkn lak..tak giteww?

Tabung Kami

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...